Jeg faldt lige over et problem jeg har i forbindelse med at mit tidligere regnskab... :)
Hvordan er min situation, hvis jeg solgte et hjemmesidedomæne til en anden privat i starten af 2013 for 1000 kr. Et par måneder senere fik jeg så et CVR nummer. Betyder det at de 1000,- skulle indberettes som 800 i b-indkomst og så betale 200 i moms? Eller gælder det stadig bare som 1000,- i overskud og ikke noget moms?
ingen moms inden du registrerede dig - så det er 1000 kr i overskud du indberetter som person i skat bare (minus evt udgifter du kan påvise - ex køb af det) - overskud betaler du så personlig skat af
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
hvorfor alt det hvis - du ved vel hvad du har gjort - det skal jo ikke være noget der indrettes efter svar - men til 1 gør det ingen forskel - hvis 2 til privat efter CVR og det havde spor med virksomhed at gøre, så skulle du har faktura og moms som udgangspunkt. Du må da vide HVAD det var
under alle omstændigheder - opgives overskud til skat -som privat eller firma og firma må ikke sælge uden moms overhovedet når det er momspligtig aktivitet
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tusind tak. Jeg var bare i tvivl om jeg så kunne undgå at betale en masse moms tilbage, fordi jeg både har solgt et domæne før og efter jeg fik cvr uden at give en faktura med moms på. Men jeg har så indberettet begge salg som ren overskud uden moms
Jeg troede bare at når jeg havde solgt noget til 10.000 uden moms på faktura, så skulle jeg betale moms af de 10.000 hvis jeg blev momsregistreret samme år?
du skal ha moms af alt du sælger FRA den dato du er momsregistreret og ikke før - med mindre du har brudt reglen om at lade dig registrere når det er helt åbenlyst du vil komme over 50.000 kr omsætning inden for 12 mdr frem og tilbage - ellers ikke
Du må heller ikke trække moms fra dine køb inden - da du jo har drevet erhverv uden moms - så først fra momsregistrering kan du trække moms fra - og skal lægge moms på
vh John H
Du er virkelig en stor hjælp! :). Hvordan kan jeg se præcis hvornår jeg fik mit CVR nummer? Jeg kan huske der stod noget med 01-01-2012, men jeg ved at det først skete måske nogle måneder inde i 2012
det fremgår af dit registreringsbevis som du kan hente logget ind på virk.dk - cvr.dk og på skat.dk og det bør du i alle fald have - jeg tror også du kan se det direkte ved at skrive dit cvr nr i www.cvr.dk - der vil stiftelsesdato også findes
vh John Hannover