Hej Amino, Jeg står med et forretningsidé med en partner som vi gerne vil i gang med gennem et fælles IVS. Vores problem er at han ikke har den nødvendige startkapital til sin del (Vil havde tænkt os at køre 50/50). Da det ikke er en mulighed for ham at skaffe lige foreløbig, og jeg selv har pengene til hele opstarten vil jeg høre jer om det i stedet er muligt, at ansætte ham i et enkeltmandsfirma (Som jeg allerede har) og så lønne ham X % af overskuddet? Jeg vil jo gerne stadig have partner med på idéen. Er klar over at dette skaber nogle komplikationer ift. vækst osv, da X % af overskuddet dermed SKAL udbetales hver måned. Måske et andet forslag? (Udover lån til partner) Mvh Alex |
Et forslag kunne vel være at i starter virksomheden med hvad end han kan være med på og du så låner virksomheden det resterende nødvendige, således du kan få dine penge igen ud af overskud og i dermed har 50/50 af det der opbygges løbende,
Du står selvfølgelig stadig med næsten hele risikoen på den måde. Men det lyder du villig til eftersom du ville lave en virk og ansætte ham.
I skal selvfølgelig lave lånet i henhold til alle regler på området, som jeg ikke vil foregive at kende, men det er noget med minimum renter osv. :-)
M.v.h.
Chris