Min title siger sig selv! Har desværre haft stor frafald i købsprocessen altså i " Cart " på de 10 dage er den faldet fra 80 personer som har ligge i kurv kun 15 har bestilt! Hvad kan dette skyldes?
Generelt skal man regne med, at der falder nogle fra i hvert skridt af processen. Nogle anvender indkøbskurven som en "huskeseddel" - hvor de til sidst beslutter sig for, om de reelt vil købe. Hvorvidt 80 personer er meget afhænger selvfølgelig af trafikken på shoppen.
Jeg tror, at et nøgleord kan være one-stop-checkout. Jeg har hørt en hovedregl med, at der falder 10% fra for hvert trin man har i sin bestillingsproces.
Der er mange skridt i din check-out-proces. Dette kan for nogle være kompliceret eller uoverskueligt, og de vælger at hoppe fra.
For at opnå større troværdighed ved kunderne, ville jeg oversætte fejlmeddelelsen om, at man ikke har godkendt handelsbetingelserne.
En anden forklaring på det høje antal frafaldne kan være, at du har spurgt på feedback på din hjemmeside, og folk har derfor været inde på din side for at teste de forskellige funktionaliteter, herunder hvordan hele købsflowet fungerer.
Det kunne i hvert fald forklare en del:)
Zeezit - specialister i økonomisk rapportering og dataanalyse
En anden forklaring på det høje antal frafaldne kan være, at du har spurgt på feedback på din hjemmeside, og folk har derfor været inde på din side for at teste de forskellige funktionaliteter, herunder hvordan hele købsflowet fungerer.
15 ud af 80 er slet ikke dumt. RIGTIG mange lægger i kurven for at tjekke om der kommer fragt oveni. Det kan sagtens være en grund til at de hopper fra. Forbrugerne er rigtig forkælet og får fri fragt på rigtig mange shops. Måske du kunne overveje det samme? Er det virkelig de 39,- der gør forskellen?
15 ud af 80 er slet ikke dumt. RIGTIG mange lægger i kurven for at tjekke om der kommer fragt oveni. Det kan sagtens være en grund til at de hopper fra. Forbrugerne er rigtig forkælet og får fri fragt på rigtig mange shops. Måske du kunne overveje det samme? Er det virkelig de 39,- der gør forskellen?
Jeg har self haft den i tanke i baghovedet om jeg skal forsøg med fri fragt Problemet ligger i at pt avancerne på produkterne ikke er så stjerne høje!. Så kan ikke få kørt det rundt?
En anden forklaring på det høje antal frafaldne kan være, at du har spurgt på feedback på din hjemmeside, og folk har derfor været inde på din side for at teste de forskellige funktionaliteter, herunder hvordan hele købsflowet fungerer.
Det kunne i hvert fald forklare en del:)
Tror dog ikke det skyldes det :D!
Det kan du vel spore dig ind på igennem din google analytics konto?