Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

betal til promovering hvordan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en lille enkeltmands virksomhed, der ikke et startet endnu, men regner med at gøre snart. 

Jeg vil gerne betale nogen bloggere med at promovere mine produkter, og jeg vil gerne betale dem via de produkter jeg tilbyder. altså jeg betaler dem ikke penge for promovering, men kun de produkter jeg har. 

jeg ved mange gør sådan, men skal bare være sikker på om det er lovligt? og skal jeg indberette det til nogen? mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14

Det vil jo typisk være noget du gør for at øge indtjening, så det vil være en markedsføringsudgift for dig. For modtageren kan det så til gengæld godt udløse skat - hvis de f.eks for at teste din dejlige champagne er nødt til at tage champagne før privatmiddagen i tide og utide :)  - men det er bloggeren der afgør. Jeg vil ikke mene, at du, hvis du sender varen til en blogger skal gøre andet - da det jo ikke kan ses som at de udfører arbejde for sig - så med mindre andre har bedre forslag så skal du:

Sende varen og notere i regnskab person, navn og adresse (evt cpr) på modtageren + blog URL. Bogføre som markedsføringsomkostning /reducere varelager.

Vil du være "ordentlig", kan du lægge en indlægsseddel i om, at blogger selv ansvarer for evt egen skat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

FredDK:

Hej, jeg har en lille enkeltmands virksomhed, der ikke et startet endnu, men regner med at gøre snart. 

Jeg vil gerne betale nogen bloggere med at promovere mine produkter, og jeg vil gerne betale dem via de produkter jeg tilbyder. altså jeg betaler dem ikke penge for promovering, men kun de produkter jeg har. 

jeg ved mange gør sådan, men skal bare være sikker på om det er lovligt? og skal jeg indberette det til nogen? mvh

Udover som John siger ovenfor med skatten så skal du også iagttage reglerne om udtagningsmoms.

Meget firkantet sagt, hvis du forærer en vare væk så skal du betale udtagningsmoms (salgsmoms) af varens indkøbspris, dog ikke får de varer som ligger under bagatelgrænsen på 100 kr. i indkøbspris.

Tilmeldt 4. Jun 15
Skrevet kl. 11:32

Mange tak for svar ^^

er ikke så god til alt det skriftlige, altså hvordan og hvad der skal indberettes til andre..

så overvejer at få en bogholder, lad os nu sige jeg har det, vil en bogholder tage sig af det? 

Så kan jeg bare sende varen til modtageren, og så bare give min bogholder besked og så er der ikke andet jeg skal tænke på?

Altså så vil han indberette alt der skal indberettes, osv

mvh

Tilmeldt 4. Jun 15
Skrevet kl. 15:55

Nogen der ved? mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35

ja du kan finde en online bogholder  søg via www.agera.dk 

En sådan kan bogføre alt og indberette for dig, eller være til råds helt som du vil

Det kan være en god ide, da der ellers let opstår fejl der siden bliver dyre

Gør samtidigt dig selv en tjeneste at hente al den viden du kan fra nette og bøger for det letter også samarbejdet = gør det billigere. Det kan ofte klares for 400 kr per måned

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)