Hej Mit navn er Sean Jeg har et spørgsmål angående boligkøb, Jeg vil gerne starte en virksomhed og via den virksomhed sende løn til mig selv. |
hvad skulle et fiktivt firma være? Man kan da kun enten oprette faktisk ApS eller IVS eller ikke noget? Hvordan vil du betale løn til dig selv og skat - fra et fiktivt selskabSeanJackson:
Hvis du stifter faktisk IVS eller ApS OG kan få en egentlig løn ud af det så er det jo fint nok, men banken vil nok ikke godkende et budget med løn fra noget nyt?? Du kan heller ikke via danløn få overført løn fra et "fiktivt" selskab ligesom skat jo ikke kan indberettes heller, det skal være via et virkeligt selskab som jo skal ha indtægt for at kunne betale en løn
Den løn, som du så vil betale skat af - hvor skulle den komme fra - vel ikke noget hvidvaskning - hvis så - drop al tanke om det - det gennemskues på første møde idag
Jeg forstår slet ikke fomålet - hvad vil du opnå - Den der løn, hvor skal den komme fra rent faktisk - så der kommer penge ind. Er det fordi du vil bruge dine egne private penge, og så lade som om det er løn fra et selskab, så vil du være ude i bedrageri mod banken og andre, og det vil kunne udløse slem straf - op til fængsel for dokumentfalsk - så glem alt om det, hvis det er vejen (ud over det totalt umoralske hvis det var tilfældet)
Dine forældre osv må gerne gi dig penge via gave eller overfor bank garantere for dig - men drop enhver tanke om at snyde banken via fiktivt selskab
Forklar bedre, hvordan du vil gøre det - uden ulovligheder, så kan du måske få råd, men der intet i det du forklarer, der ikke skriger Ulovlighed
vh John Hannover