Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Mit navn er Sean

Jeg har et spørgsmål angående boligkøb, 

Jeg vil gerne starte en virksomhed og via den virksomhed sende løn til mig selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46670
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

SeanJackson:
Derfor, er det muligt at oprette en fiktivt firma(Aps, Ivs) som jeg kun skal bruge til at sende løn til mig selv og selvfølgelig betale min skat af lønnen så alt er efter de gældende regler.
hvad skulle et fiktivt firma være? Man kan da kun enten oprette faktisk ApS eller IVS eller ikke noget? Hvordan vil du betale løn til dig selv og skat - fra et fiktivt selskab

Hvis du stifter faktisk IVS eller ApS OG kan få en egentlig løn ud af det så er det jo fint nok, men banken vil nok ikke godkende et budget med løn fra noget nyt?? Du kan heller ikke via danløn få overført løn fra et "fiktivt" selskab ligesom skat jo ikke kan indberettes heller, det skal være via et virkeligt selskab som jo skal ha indtægt for at kunne betale en løn

Den løn, som du så vil betale skat af - hvor skulle den komme fra - vel ikke noget hvidvaskning - hvis så - drop al tanke om det - det gennemskues på første møde idag

Jeg forstår slet ikke fomålet - hvad vil du opnå - Den der løn, hvor skal den komme fra rent faktisk - så der kommer penge ind. Er det fordi du vil bruge dine egne private penge, og så lade som om det er løn fra et selskab, så vil du være ude i bedrageri mod banken og andre, og det vil kunne udløse slem straf - op til fængsel for dokumentfalsk - så glem alt om det, hvis det er vejen (ud over det totalt umoralske hvis det var tilfældet)

Dine forældre osv må gerne gi dig penge via gave eller overfor bank garantere for dig - men drop enhver tanke om at snyde banken via fiktivt selskab 

Forklar bedre, hvordan du vil gøre det - uden ulovligheder, så kan du måske få råd, men der intet i det du forklarer, der ikke skriger Ulovlighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Sep 15
Skrevet kl. 22:48

Hej tak for den hurtig svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56

SeanJackson:
det jeg gerne vil er at indbetale f.eks. min egen kapital ind i firmaet og udfra den sende løn til mig selv.
det ville jo udløse skat af de penge der er din egen kapital og derfor være mere end tosset i mine øjne  også selv om det var på kort sigt

SeanJackson:
Mit formål er at banken skal godkende mig til et lån så jeg kan flytte ind i en bolig, da jeg har dårlig bolig forhold pt.'''
banken vil ikke godkende dig på baggrund af nyt selskab - snarere vil de blive mere bange, og i alle fald ville du skulle ha mange månedes løn og et regnskab i dit selskab der viste indtægt (og hvor skulle den komme fra hvis ikke fiktive fakturaer)  - 

Du skal ikke betale dobbelt skat eller lave noget fidleri for at overbevise banken, hvilket jo kunne være bedrageri ud fra formål og rene fiktive indtægter. HAR du pengene - til på sigt at klare huset, så er det dem der skal overbevise en bank og ikke en fiktiv dobbelt beskattet løn 

Ja 30.000 er ikke så let lige at få selv brutto uden en eller anden uddannelse, men dog ikke helt umuligt - Drop planer om fiktivt at bruge egne penge til fiktiv løn - koster en masse, er indrettet på at snyde banken og holder jo ikke på sigt heller. Skru husleje ned til et niveau du kan klare for den løn du nu engang har efter gaven med udbetalingen

vh John H

Tilmeldt 5. Sep 15
Skrevet kl. 23:03

Okaj

Så det sådan at banken går ind og tjekker den virksomhed man arbejder som man arbejder hos når de godkender en til boligkøb?

Jeg ville bare høre, da jeg sidder og prøver at finde et job, MEN MEN ja det er jo ikke nemt idag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11

ja banken kræver årsopgørelse hvor indtægten skal fremgå + du vil få masser af krav om dokumentation hvis du viser du har CVR og nok slet ikke kunne få erhvervskonto  og som sagt - du ville jo få dobbelt skat + formålet ville være at svindle dig til et lån = bedrageri, og du vil jo ikke begå noget ulovligt, så drop det

vh John H

Tilmeldt 5. Sep 15
Skrevet kl. 23:17

okaj så lad os glemme mit eksempel

er det så sådan at enhver som går ind og låner, går banken ind og tjekker den virksomhed som personen arbejder hos?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21

nej - de checker om personen kan bevise sin indtægt via årsopgørelse og så checker de ofte om personen har CVR og dermed en risiko - Man skal bevise sin indtægt via årsopgørelse  - eller måske sidste 6 mdr lønsedler og det er ikke altid nok, for man kan jo blive arbejdsløs - så det ved banken jo også

vh John H

Tilmeldt 5. Sep 15
Skrevet kl. 23:30

Når okaj

Jeg glemmer alt om min idee

Er du selv uddannet bankrådgiver eller hvordan?

det lyder som om at du kender en del til bankverden nemlig;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40

det er jeg ikke nej - men ja jeg kender bankverdenen - men ikke nogen sinde som bankansat (dog i mange år tidl. bankrådsmedlem som forbruger hos dem) Det er nu ikke specielt avanceret viden, at banker kræver årsopgørelse ved lån til hus o.l.

vh John H

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)