Hej Jeg har læst en del indlæg her på siden nu, og synes ikke rigtig at få svart på det jeg egentlig søger. (Måske søger jeg ikke ordenligt) Mit spørgsmål er: Jeg sælger ikke for at leve, men for at tilbyde et væsentligt billigere alternativ til kundegruppen. Det medfører også at jeg på årlig basis maks vil omsætte for 1000,- hvoraf min udgift vil være det halve ca. Jeg har så læst at jeg skal importregistrere mig for at jeg må videre sælge de varer jeg bestiller hjem. Men samtidig fordi at jeg omsætter for så lidt, behøver jeg ikke momsregistrere mig. Dvs. at jeg blot skal lave et CVR-nummer samt importregistrere mig.
Håber at der er nogen der kan give mig svar på dette, for umiddelbart vil jeg helst undgå at registrere mig som virksomhed, i og med at det blot ses som en hobby for mig. |
Du bliver pålagt told uanset om du er momsregistreret eller ej. Hvis ikke du er momsregistreret bliver import momsen en udgift som du skal betale til skat. Hvis du derimod er momsregistreret udlignes import- og købs moms.