Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importregistrering, CVR-registrering etc. - Hvornår?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har læst en del indlæg her på siden nu, og synes ikke rigtig at få svart på det jeg egentlig søger. (Måske søger jeg ikke ordenligt)

Mit spørgsmål er:
Jeg sælger reservedele til en bestemt hobby via en webshop. Det er en meget lille kundekreds. Jeg importere varerne fra Kina, Japan, USA, Australien osv. Jeg bestiller aldrig for mere end 80-100,- pr. ordre, og sammenlagt på månedsbasis bestiller jeg vel for 200,- (maks).

Jeg sælger ikke for at leve, men for at tilbyde et væsentligt billigere alternativ til kundegruppen. Det medfører også at jeg på årlig basis maks vil omsætte for 1000,- hvoraf min udgift vil være det halve ca.
Så som i nok kan se er det ikke min levevej Wink

Jeg har så læst at jeg skal importregistrere mig for at jeg må videre sælge de varer jeg bestiller hjem. Men samtidig fordi at jeg omsætter for så lidt, behøver jeg ikke momsregistrere mig. Dvs. at jeg blot skal lave et CVR-nummer samt importregistrere mig.
Sådan som jeg så lige forstår det, betyder det at jeg skal til at betale told af de varer jeg bestiller hjem.

Men er det ikke regler for hvor mange (kroner/øre) man skal bestille hjem for, før at der skal betales told?Og er alt dette overhovedet nødvendigt når den årlige omsætning er så lav?

Håber at der er nogen der kan give mig svar på dette, for umiddelbart vil jeg helst undgå at registrere mig som virksomhed, i og med at det blot ses som en hobby for mig.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 811
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bliver pålagt told uanset om du er momsregistreret eller ej. Hvis ikke du er momsregistreret bliver import momsen en udgift som du skal betale til skat. Hvis du derimod er momsregistreret udlignes import- og købs moms.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)