Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for stiftelsesafgift og afgift til oprettelse af erhvervskonto

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

I forbindelse med oprettelse af et IVS har jeg betalt 670 kr. i stiftelsesgebyr.

Kan dette gebyr trækkes fra som en udgift i virksomheden?

Jeg har betalt stiftelsesgebyret af egen lomme. Kan gebyret behandles som et udlæg (som betales tilbage til mig, når der er penge i virksomheden)?

Jeg har ligeledes fået en erhvervskonto og her betalt et oprettelsesgebyr på 375 kr. til banken.

Jeg har ligeledes betalt gebyret til oprettelse af erhvervskontoen af egen lomme. Kan gebyret behandles som et udlæg (ligesom ovenfor)?

Håber at en venlig sjæl kan hjælpe :-)

Mange hilsener
Alexander

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46762
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

AlexanderStephanou:

Hej med jer

1:

I forbindelse med oprettelse af et IVS har jeg betalt 670 kr. i stiftelsesgebyr.

Jeg har betalt stiftelsesgebyret af egen lomme. Kan gebyret behandles som et udlæg (som betales tilbage til mig, når der er penge i virksomheden)?

2

Jeg har ligeledes fået en erhvervskonto og her betalt et oprettelsesgebyr på 375 kr. til banken.

Jeg har ligeledes betalt gebyret til oprettelse af erhvervskontoen af egen lomme. Kan gebyret behandles som et udlæg (ligesom ovenfor)?

Håber at en venlig sjæl kan hjælpe :-)

Mange hilsener
Alexander

Nej der er ikke fradrag for stiftelsesomkostninger så det er bare at tage den personlig som du har gjort, det har ingen mening at lade firmaet betale selve de 670 kr

2 ja de kan trækkes fra som udgift uden moms og ja du kan godt behandle det som kort udlæg og betale beløbet fra din erhvervskonto til dig selv

Er der som sådan behov for penge fast i dit IVS så må du oprette et lån som lovpligtigt skal være med markedsrente (typisk 4-12% men markedsrente er kodeordet)

Du kunne f-eks. skulle bruge penge til den lovpligtige arbejdsskadeforsikring (uanset løn eller omsætning), til visitkort, hjemmeside indkøb og hvad ved jeg, inden du måske om måneder ser egentlige indtægter

Læs evt E-bog om IVS om udlæg/låne problematik og kapitalberedskab (se til ikke at være under halv kapital hvis muligt over 6 mdr periode) https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066 

god vind med selskabet 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)