Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af salg af varer fra Kina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt nogle smykker via Kina og har efterfølgende solgt en del af dem lokalt til enkeltpersoner via lokal facebookside, men jeg bliver i tvivl om jeg bør indberette fortjeneste til SKAT - tænker pkt. 20 på selvangivelsen, som ved hobbyvirksomhed?

Indtil nu er det i småtingsafdelingen (tjent kr. 1500), men der er stor efterspørgsel, så overvejer om jeg skal købe flere (mange flere) til videresalg. Hvor går grænsen ift. at indberette på pkt. 20? Er det fra kr. 0-50.000? Det ser ud som alt skal indberettes og jeg vil helst ikke gøre noget forkert, så håber der en, som kan hjælpe mig videre :-)

Er der forskel på måden at gøre det på, hvis jeg nu pludselig sælger via Trendsales eller flere facebooksider osv.?

På forhånd tak.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:44

Nej der er ingen forskel. Men du er ude på tynd is her. Du skal importørregistreres for at sælge varer købt i udlandet. Så du skal have et CVR-nummer osv. Og så skal du nok være opmærksom på, hvad du køber i Kina - er der fx nikkel i smykkerne?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47204
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51

Du må intet købe til videresalg fra uden for EU uden CVR (firma) med importregistrering. Du skal også uanset hvad føre regnskab og dit overskud skal du så opgive til skat i udvidet selvangivelse rubrik 111 (forskud 211) Det er i øvrigt rubrik 15 der er til privates indtjening og ikke 20 og det er fra krone 0 og op og helt uanset hvordan du sælger - men som sagt - krav om importregistrering (ikke nødvendigvis med moms) for import fra uden for EU

vh John H

Tilmeldt 19. Sep 13
Skrevet kl. 10:51

Tak for svar. Så er jeg glad for jeg spurgte :-)

Så tror jeg, at jeg holder her, for ellers bliver det nok for omfattende for mig.

Jeg er obs på hvad jeg køber - der er ikke nikkel i. Har både spurgt og testet selv, så det er i hvert fald ok.

Endnu engang tak for svar. Jeg vil ikke købe mere derfra i hvert fald ;-)

Tilmeldt 19. Sep 13
Skrevet kl. 10:54

Tak til dig også John.

Jeg stopper her. Det var ikke meningen det skulle være en 'butik', og jeg holder her. Det er ellers interessant og spændende, men hvis jeg skal arbejde videre på det, så skal det nok være fra EU og med de korrekte registreringer osv. Så alt kører efter bogen.

Tilmeldt 19. Sep 13
Skrevet kl. 10:55

ADMIN MÅ GERNE SLETTE - HAR FÅET SVAR :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47204
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59

det gør admin ikke kan jeg sige - ikke i Amino - men bare opgiv den lille fortjeneste i rubrik 15 og der er ikke sket noget som helst

vh John H

Tilmeldt 19. Sep 13
Skrevet kl. 11:22

Det gør jeg  - tak :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)