Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan / skal jeg gøre?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har til huse på Djursland og har en kunde som vi snart skal sende til inkasso. vedkommende er meget presset og mener vi spreder dårlige rygter om vedkommende, nu har vi modtaget nogle mails fra vedkommende og i den sidste mail  for en time siden stod der til bla. "revurdere udsagn. til mig  ellers må jeg tage andre midler i brug" 

Sådan har der stået noget ligende i de andre mails, jeg vil gerne vide hvad jeg kan / skal gøre. 

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan sende tossen til inkasso og lade dem varetage dialogen fremover.

Hvis han henvender sig, så afvis ham og henvis ham til inkassobureauet.

Bliver "truslerne" mere konkrete kan i gå til politiet.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Else

Jeg vil tage det helt roligt, og ja se at få debitor til inkasso - medmindre du er rimelig sikker på, at kunden ikke kan betale og næppe heller i fremtiden kan komme til at betale. De fleste advokater tager kun de inkassoomkostninger, som debitor bliver pålagt at betale, men hvis debitor ikke kan betale, ja så ryger regningen selvfølgelig til dig.

Jeg vil i øvrigt anbefale dig, inden du går til advokat eller inkassobureau, at sende debitor en skrivelse om, at hvis denne ikke betaler inden 10 dage fra dato, så vil sagen gå til inkasso. På den måde kan der straks forhøjes med inkassoomkostninger. Denne rykkerskrivelse kan du tage 100 kr. for - og hvis der er tale om et erhvervskunde, så kan du også tage et kompensationsbeløb på kr. 310.

Hvis du vil have min hjælp med inkasseringen, så kan du ringe 42720930. Jeg hører til i Silkeborg, men i dag er advokatens hjemsted sjældent relevant, da fogedretsmøder osv. foretages telefonisk.

I øvrigt bemærker jeg, at inkassobureauer sjældent er billigere end advokater. Bare lige min bemærkning:0)

Men ellers held og lykke med det.

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 04:33
Hvor mange stjerner giver du? :

KARSTEN - Tak, vil bare lige være sikker på at jeg ikke havde misforstået tonen i mailen, vi føler os nemlig lidt truet, så dit svar er mega brugbart.

RIKKE - jeg har kørt faktura og rykker på lovlig vis via Dinero således at 1 og 2 rykker er fremsendt med min. 10 dages mellemrum så at næste der skal sendes bliver den til inkasso via Dinero hvor det vil koste mig 10 % af beløbet og ikke noget hvis kunden ikke betaler. Og i dette tilfælde bliver det under 1000 kr. det vil koste mig.

Det er en erhvervskunde - så hvorledes kan jeg sætte det kompensationsbeløb på kr. 310,00 på, det er hvis forsent ikk? Men bare så jeg ved det til en anden gang, så vil jeg da gerne bruge det og er det kun på 1. rykker jeg sætter det i stedet for alm. gebyer.

Jeg er ret sikker på kunden ikke betaler for vedkommende er i så store vanskeligheder med andre økonomisk og andre ting. Lige nu er det mest de mails der bliver skrevet til os vi tager udgangspunkt i hvad vi skal og kan gøre.

Mange tak for dit svar også meget brugbart for mig.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Sørensen
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 248
Fra  Alfabox ApS Skrevet kl. 04:56
Hvor mange stjerner giver du? :

RIKKE - jeg har selv lige søgt på "erhvervskunde, så kan du også tage et kompensationsbeløb" på google så nu lærer jeg lidt om det - SMIL.

Ølkassen fra gamle dage - genskaber vi tilbage www.alfabox.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps - og du har ikke fortabt muligheden for kompensationsbeløbet. Fin løsning med dinero. Den kendte jeg ikke:)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)