Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms regler?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 15
Indlæg ialt: 5
Fra  Luft Din Hund Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har et spørgsmål til moms.

Firma A starter en service virksomhed og leverer en ydelse. indtjeningen for denne ydelse betales der naturligvis moms af.

Firma B hyres ind som konsulent af firma A, og bidrager til service ydelsen. Firma B fakturerer herfor firma A for sin del af indtjeningen, som firma A allerede har betalt moms af.

Spørgsmålet er så, skal firma B nu betale moms af den indtjening som de får fra fra firma A og som der jo allerede er svaret moms af af A?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:00

Jeanne Iversen:
Spørgsmålet er så, skal firma B nu betale moms af den indtjening som de får fra fra firma A og som der jo allerede er svaret moms af af A?

Det korte svar er ja - under den forudsætning at B- er momsregistreret. Du skal så være opmærksom på at A jo så har fradrag for den moms der opstår ved betalingen til B. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:29

ja der er altid moms på en regning hvis man er momsregistreret og leverer noget momspligtigt. 

Firma A producerer et køleskab og sælger med moms til grossist B som trækker momsen fra som købsmoms

Firma B sælger køleskabet til butik C med moms og - C trækker købsmomsen fra

Butik C sælger køleskabet til privatkunde John med moms - som betaler momsen og ikke kan trække den fra, da han ikke er momsregistreret. Moms er der i alle led, men kun den der ikke er momsregistreret (i princip forbrugeren) betaler momsen

Overvej evt en online bogholder til dit regnskab, da du måske ellers kan mangle lidt viden i forhold til at få alting korrekt - det er billigere end man tror ofte - ned til 400 kr om måneden

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Aug 15
Fra  Luft Din Hund Skrevet kl. 14:42

Hej John. Tak for svar. I dit tilfælde er der tale om en genstand der sælges. Her køber B og C jo varen, og trækker efterfølgende Momsen fra, giver fin mening. I mit tilfælde, er det jo arbejde der momsbelæggea. Her er arbejdsindsatsen varen. Så for at det giver mening, (eksempel) så skal firma A tage 100kr for sin ydelse + moms. Firma B der yder 50% af arbejdsindsatsen skal så opkræve 50 + moms. Firma A kan så trække den moms der er betalt til firma B fra sin egen moms som momsudgift. Er det korrekt forstået?

Tilmeldt 9. Aug 15
Fra  Luft Din Hund Skrevet kl. 15:12

Hej Whiskey. Tak, så tror jeg at jeg har fattet det. korrekt. 😀

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49

ja alle momsregistrerede trækker jo deres købsmoms fra, så moms mellem momsregistrerede er aldrig en omkostning for dem. Det er KUN den private slutbuger som betaler momsen rent praktisk - de momsregistrede trækker den bare fra

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)