Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slår "eksperterne" plat på Adwords ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminos
Jeg prøver at lære mest muligt om adwords og søgeoptimering (til eget brug). Derfor surfer jeg lidt rundt og læser bla. diverse "eksperters" råd og meninger.
I mandags faldt jeg over en  "ekspert" med en meget aktiv blog på en erhvervsside. Inden jeg vidste af det røg jeg ind på hans hjemmeside. Her kunne man købe sig til en utrolig masse hjælp -- for de var dygtige - skrev de. Der var mange valgmuligheder. Jeg valget at krydse af, at jeg var interesseret i et gratis webtjek - oplyste min www adresse - undlod at sætte kryds i at jeg ville ringes op.

Igår blev jeg så ringet op af firmaet: "Hvad kan jeg hjælpe dig med ?" - var spørgsmålet -øh bø fik jeg vist svaret. Og så kørte salgsmaskinen ellers. De kunne let hjælpe mig med mine adwords for kr. 5-6 per klik. De kunne også få mig højt op i de organiske resultater hvis jeg tegnede et abonnement til x 1000 kr per måned.

Jeg kører adwords i dag - betaler 0,70 - 1,00 for mine ord - og ligger pænt på de organiske resultater. De havde ikke engang set på min side, eller søgt på blot et enkelt af mine søgeord.

Formålet med at bestille et gratis web tjek var at få stillet min nysgerrighed (indrømmet) - måske kunne jeg lære noget, måske kunne det pirre min nysgerrighed, så jeg ville købe noget hos udbyderen, der reklamerer med at være Google Advertising Professional  Og så får jeg noget uengageret, uforberedt platsalg af en sælger som ikke på nogen måde forholder sig til dels hvad de selv har tilbudt (webtjek) og heller ikke aner hvad jeg har kørende. (Det kan konstateres ved at søge på bare et af de nævnte søgeord).

Nå, jeg fik da lært lidt. Jeg skal fortsat være påpasselig når jeg køber ydelser hos "eksperter".

Men hva siger I ? Er den form for s(k)øge maskine eksperter blot de nye annoncehajer, eller er det reel business ?

Undskyld - jeg skulle lige have luft :-) Devil

Hilsen fra Gitte

vb

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:09
Tanken falder mig ind at firmaet måske bare er rigtig ringe til at organisere deres leads og derfor har en sælger fået af vide at vedkommende skal ringe nummer x op, uden baggrunden for kaldet? Jeg ved ikke om det er noget direkte specielt for SEO-firmaer. Den slags sker vist også i andre virksomheder, som indfører en smart måde at samle folk op på, men ikke helt får det implementeret hele vejen i gennem. Bare en tanke.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40

Af de selvudnævnte søgemaskineeksperter jeg er stødt på, er der i hvert fald en del, som jeg nærmere vil betegne som brandingeksperter. De er gode til at opbygge et brand omkring deres navn, bruger aktivt blogs, men har aldrig prøvet andet end lidt onsite optimering og så link-building.

Grunden til at AdWords er så populær, er nok at det er et fint basisprodukt. For de famøse 3-6 kr. per klik, kan man skaffe relevante besøgende til næsten alle hjemmesider, som ikke selv har mod på det, og stadig tjene 50% på det. Det giver en god løbende indtægt, af den slags som de fleste virksomheder elsker at have som sikkerhedsnet :)

Produktet er jo reelt nok - det er bare dobbelt så dyrt for dem, som ikke selv har mod på at sætte sig ind i det. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:50

Hej Gitte

Ja - jeg kan love dig, at der er et både gråt og sort marked, som udnyttes skamløst af den type mennesker, der også agerer som annoncehajer. Du finder søgemaskineeksperter på nettet, der gladeligt påstår at have 10 års erfaring med netop søgemaskiner, men du kan ikke finde ét spor af dem, der er ældre end et par år.

Det er svært - nærmest umuligt - for menigmand at gennemskue, og derfor er der kun én vej frem: Bed om at få referencer! Hvis du ikke kan få det, er det en indikation af, at der kan være ugler i mosen.

Jeg ved ikke, om du kan have glæde af at læse et halvgammelt indlæg på min blog: Bedst til Google? Du kan da prøve...

Du skal her - som i alle andre tilfælde - aldrig tage "ekspertens" ord for gode varer, hvis de ikke er bakket op af dokumenterbare referencer.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 20:42

Der findes plattenslagere i alle brancher. Wink
SEO og SEM branchen er ingen undtagelse, så man skal altid kigge sig godt for når man skal købe en varer eller ydelse, og det er sådan set lige meget om det er en brugt bil, eller en Adwords kampagne der er tale om.

Som der tidligere er nævnt, er der som sådan ikke noget galt i at tilbyde Adwords til 5-6 kr. pr. klik. Det er muligt at man kan gøre det billigere selv, men det er ikke sikkert man får den samme effekt ud af det.

Heldigvis findes der fora som Amino, hvor plattenslagere, annoncehajer og andre Internet svindlere ofte for en hilsen med på vej, så inden man vælger sin leverandør, så google deres navn, eller søg her på Amino.

Hvis der er ugler i mosen, vil en søgning ofte afslører dette.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:27

Gittemor:

Nå, jeg fik da lært lidt. Jeg skal fortsat være påpasselig når jeg køber ydelser hos "eksperter".

Men hva siger I ? Er den form for s(k)øge maskine eksperter blot de nye annoncehajer, eller er det reel business ?

Undskyld - jeg skulle lige have luft :-) Devil

Hilsen fra Gitte

Hej Gitte.

Du har helt ret.

Jeg har gennem tiden talt/mailet sammen med mange, som har haft de samme oplevelser. Filmen knak en dag, da jeg selv blev ringet op af en, som spurgte om jeg ikke havde brug for noget søgemaskineoptimering. Så røg jeg i blækhuset og skrev denne artikel om SEO annoncehajer.

Virksomheden jeg henviste til er sjovt nok forduftet herinde fra Amino efterfølgende...

Og så kan jeg berolige dig med at sige, at uanset hvilken ekspert du vælger herindefra så er de alle redelige og gør et godt stykke arbejde Wink

Venlig hilsen, Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)