Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår og hvor meget skat skal jeg betale?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg har overvejet, at lave logoer og andet grafik til hjemmesider

Jeg forventer ikke, at have en omsætning, som overstiger 50.000kr årligt, så moms skal jeg ikke betale. 

Jeg er under 18, og har derfor et frikort, som lyder på 30.000kr årligt. Er der mulighed for at forhøje mit frikort? 

Hvis jeg tjener 30.000 kr årligt, skal jeg vel stadig betale am bidrag? Hvis jeg tjener over 30.000kr årligt, skal jeg så indberette det på tastselv, og så regner SKAT selv ud, hvor meget jeg skal betale i skat?

Tak på forhånd. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:47

du er under 18 og har ikke CVR og så er der to muligheder:

Du laver noget som privat person for en anden privatperson som så bør betale over netbank og du skal skrive hele beløbet i rubrik 15 i forskud og i selvangivelse

Du laver som CPR arbejde for et firma med CVR og så skal firmaet altid indberette det de betaler dig til skat som bidragspligtig B indkomst. Beløbet skal så automatisk være at se i rubrik 12 i din selvangivelse, men du har pligt til at kontrollere det er korrekt og ellers give firmaet der betalte besked om at du SKAL indberrette. Du kan selv indberette i forskud i rubrik 12 (men ikke skive i selvangeilse rubrik 12 da der er pligt til indberetning fra arbejdsgiveren)

Op til dit fradrag er brug, er det som du skriver AM bidrag på 8% du betaler, og derefter ca 43% ialt, skat og AM bidrag samlet

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Dec 14
Indlæg ialt: 123
Fra  Orberg Medie Skrevet kl. 17:42

Mange tak John Hannover.

Jeg skal vel også indberette alt, indtil jeg er nået de 30.000, jeg har på mit frikort, går jeg ud fra. 

Hvis kunden ønsker bevis på, at beløbet er indberettet, hvordan er det så muligt at bevise dette?

Mvh Silas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

ja alt overskud - da du jo skal af med bruttoskat/am bidrag af også de første 30.000

Kunden, hvis det er et firma, skal som skrevet selv indberette så de vil jo ikke se bevis. Du giver dit CPR nummer og så indberetter de som her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html  ellers har de ikke fradag og får bod - men det er som du ser, helt enkelt og hurtigt for dem at indberette

Det er ikke fordi de er under 18 men fordi CVR firmaer ALTID skal indberette når de betaler honorar (eller løn) - også forklaret som pligt her: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

Er det private - andre CPR personer så skal de ikke se bevis for at du indberetter, det må de stole på, men deres sikkerhed øges ved at de betaler via netbank så man kan se det er fra dem til dig

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)