God dag Jeg er ved at starte et lille foretagende med en kammerat. Det er et foretagende som er drevet af ren lyst. Der kommer ikke til at være indtjening det første lange stykke tid (Tidshorrisont 1 år). Det er ligeledes også et eksamens projekt på min BA. Så umiddelbart har vi ikke tænkt os at starte det op som en virksomhed. 1) Der er ikke krav om at vi skal registrerer det som virksomhed, hvis der ikke er en indtjening på over 50.000 kr. årligt, korrekt? Næste punkt er vores navn. Her spiller det selvfølgelig ind, om vi er nødsaget til at oprette det som en officiel virksomhed, hvilket jeg dog ikke tror (Ovenstående spørgsmål). Vi er kommet frem til et akronym som vores navn. Lad os kalde det 'MEPTEK'. (Vil gerne gemme vores rigtige navn lidt endnu, håber I forstår) dog findes det samme ord som følgende: [MEPTEK Recs] allerede. Er der nogle rettigheder der bliver brudt her? - De er ikke fra Danmark - De har også ordet 'Recs' på. - Det er 2 vidt forskellige brancher - Har tjekket på CVR registeret, hvilket de ikke er registreret i. - De ejer domænenavnet www.MEPTEK.com, det er vi dog ligeglad med, da vi gerne vil have MEPTEK.dk, hvilket også er ledigt. 2) Må vi kalde os for MEPTEK? (Stadig kun et navne eksempel) Håber der er nogle venlige sjæle, der vil hjælpe |
Ikke indtjening men omsætning som er grænse og de 50.000 kr er omsætning - og tilmed forventet omsætning om du vil - på 12 mdr perioder og har med momspligt at gøre http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.htmlNicolaj Sand Rasmussen:1) Der er ikke krav om at vi skal registrerer det som virksomhed, hvis der ikke er en indtjening på over 50.000 kr. årligt, korrekt?
Næste punkt er vores navn. Her spiller det selvfølgelig ind, om vi er nødsaget til at oprette det som en officiel virksomhed, hvilket jeg dog ikke tror (Ovenstående spørgsmål).
navnet kan som sådan beskyttes ved ibrugstagning, men det er klart at det at ha det registreret som virksomhed styrker det - lige som det kan varemærkeregistreres.
Jeg ville ikke ha et DK som andre havde som COM for forveksling og risiko for bøvl med tvister
I er åbenbart 2 eller flere, og er så uanset CVR eller ikke - defacto I/S = i vil hæfte personligt solidarisk for alt I gør i denne sammenhæng. Alternativt kan I stifte selskab og starte i selskabsform, med de ekstra omk. det kan give, men også med mindre personlig hæftelse. Se her for at forstå forskelle
http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html Det helt afgørende er, at I sætter jeg ind i alt, uanset I/S eller selskab (f.eks. IVS) Alt for mange starter noget, uden at vide nær nok om pligter og ansvar. I/S kan lettere lukkes igen end et selskab, men I ser mange forskelle
Jeg ville da se at få registreret et I/S og komme igang - Læs en masse mere om I/S og personlig virksomhed som jeg synes er aktuelt e E-BOG HER og vælger i selskab så læs om IVS mm i E-BOG HER
god vind med det - spring ud i det når I er klar
vh John Hannover