Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence facebook spørgsmål

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 413
Fra  Majora Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

2 hurtige spørgsmål

1) Må jeg lave en konkurrence hvor jeg siger at der trækkes lod mellem alle der har "liket" vores side?

ved der stramme regler om sådanne ting, og læste lidt på det osv. men lige netop den del synes jeg ikke jeg fandt.

2) Må jeg dele konkurrencen her på amino? Tror den er relevant for rigtig mange, men jeg er ikke amino pro medlem. 

Primum webbureau - Profesionelle hjemmesider til ethvert formål.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 07:34

1. Nej du må kræve at de liker et opslag eller kommenterer et opslag.
man må ikke præmiere eller kræve at der likes en side, deles et opslag eller tages nogle personer.
men det er meget begrænset hvad facebook gør ved det.

2. Er usikker, men ellers skal den i kategorien 'jeg har et godt tilbud til dig'

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Majora Skrevet kl. 11:32

Ja okay, tak for det :)

Tror ærligt talt ikke jeg må poste det på amino, den del er jo vidst nok forbehold til pro medlemmer

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:51

Man må gerne bede folk om at kommentere og like. Dele er no-go. At mange folk så er komplet hjernevasket fordi så mange "konkurrencer" forlanger det alligevel og alligevel deler er kun fedt nok. Men det må ikke være et krav.

Der står noget på deres page guidelines https://www.facebook.com/page_guidelines.php (De kunne virkelig godt bruge et link til deres "officielle regler" som de omtaler, og så fandt jeg en lang artikel om det her - https://bsocial.dk/facebooks-konkurrenceregler/

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:09

Mark den går da helt galt den der....

Jo du må gerne kræve at der likes for at deltage.
Jo du må gerne kræve at der kommenteres på opslaget.
Korrekt, man må ikke kræve at der deles, eller som markedsføringsloven siger "der må ikke animere til at dele" dermed er opfordring til at dele også ulovligt.
Korrekt, man må ikke bede eller kræve at folk tagger for at deltage, herunder både foto og navne.
Korrekt Facebook gør ikke en skid for at stoppe det, de er total ligeglade.

Hvis man bare overholder en 2 grundregel så er man altid på sikker grund i forhold til markedsføringslovens paragraf 6 og Facebooks egne regler:

Når du laver Digital markedsføring, skal du være sikker på, at du ikke er grunden til at en person deler dit materiale, når andet led i kæden ikke har haft muligheden for at sige nej på forhånd.

Altid sikre dig at du har modtaget aktiv accept fra en modtager du sender materiale til.(mails specielt)

Så går du ikke galt i byen... 

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Majora Skrevet kl. 23:22

Ja okay. Havde godt læst det inde på Bsocial :)

I min konkurrence har jeg bare sagt at jeg trækker lod blandt alle der har liket min side... Det er det eneste krav der er.

Vi er lige startet på facebook og det er for at give det et boost, vi tilbyder en gratis hjemmeside med alt betalt til en værdig af 7000.- ca.

Vi har så til gengæld sagt at man kan (Frivilligt) dele opslaget hvis man ønsker, for at fordoble sine vinderchancer :)

Måske overholder jeg ikke ALLE reglerne, men jeg har holdt mig lidt til dem XD

Hvis i er interesserede i at se opslaget for at se om jeg har gjort det helt galt så er det på denne fb side:
https://www.facebook.com/MajoraMedia

Ville være lækkert med feedback på konkurrencen :)

Ps. Jeg er helt ny på sociale medier, så tager gerne mod konstruktiv kritik :) bare i ikke er FOR hårde XD hehe

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Og her Tolga, dumper du i vandet.
Da du giver brugerne et incitament, ved at skrive man kan fordoble sine vinderchancer ved at dele, bryder du både markedsføringslovens paragraf 6 samt Facebooks egne regler.

En ting er at Facebook ikke reagerer på det, men to andre ting skal du tænke på:

1. Du fremstår som virksomhed, som en lallende amatør overfor kommende kunder, da hvis man er bekendt med gældende regler snilt kan blive valgt fra. For hvis du ikke kan finde ud af reglerne på et så simpelt plan, hvad kan jeg så som kunde forvente?

2. Din ranking hos Facebook bliver bestemt ikke bedre af at personer du nu ubevidst rammer med dine reklamer, sikkert gør som jeg. Trykker på anmeld knappen for spam til Facebook og putter dig på listen over virksomheder som man fremadrettet ikke vil se materiale fra.

Jeg ved at rigtig mange virksomheder ikke kan finde ud af det her, men så er det altså heller ikke mere indviklet.
Det er lidt som om rigtig mange nu føler at marketing og regler, er noget der bare kan spares væk nu man selv lige kan oprette en Facebook profil.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Majora Skrevet kl. 13:39

ah, det var et godt svar :) Masser af konstruktiv kritik, jeg tager den med :)

Jeg ser hvad du mener, troede godt jeg måtte sige at de ku fordoble vinderchancerne da jeg ikke kræver det, men okay jeg husker den til næste gang :)

Vi er ret nye på sociale medier osv det er sandt, og jeg kan se at der er 1 der har puttet os i spam.. De ting havde jeg ikke lige tænkt på, tusinde tak for dit svar :)

Jeg vil rette op på fejlene til næste gang vi laver en konkurrence, det helt sikkert :)

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 13:44

Du siger bare til, hjælper gerne.

En lille anbefaling, når nu du skriver i er nye på de sociale medier.
Lav en Digital strategi for hvad i vil, kan, bør, må osv. i forhold til alle vinkler på den Digitale kommunikation som rammer jeres kunder.
Så har i en køreplan for hvad i skal arbejde med, uden at spilde en masse kræfter og for den sags skyld penge.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Mar 14
Fra  Majora Skrevet kl. 14:00

Jamen hvis du mener du kan hjælpe os må du MEGET gerne skrive til mig..

Mail: 12ga@hotmail.dk (privat mail)

Eller hvis du giver din mail vil jeg kontakte dig :)

Jeg ønsker virkelig meget at være aktiv sociale medier, især facebook..

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)