Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg trække fra?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg startede i maj måned en enkeltmandsvirksomhed, som jeg service og reparationer af computere, mobiltelefoner og tablets. Jeg er også ved at åbne en mindre webshop. Det hele bliver drevet hjemme på privatboligen, og jeg har fuldtidsarbejde ved siden af.

Jeg er meget ny i den verden med egen virksomhed, så jeg har nogle få spørgsmål.? 

Hvad kan man normalvis trække fra på selvangivelsen ved virksomhed i eget hjem?

Internetforbindelse? Mobiludgifter? El-udgifter?

mvh

Carina

Fra Orlando, Florida
Tilmeldt 4. Jul 15
Indlæg ialt: 12
Fra  justinmezzel.com Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Alt hvad der kan opfattes som udgifter for din virksomhed :)

Tilmeldt 25. Jun 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:21

Jeg har jo haft internetforbindelse hele tiden, så den kan jeg så godt trække fra, da den jo er en stor del af min virksomheds fungeren?

mvh

Carina

Fra Orlando, Florida
Tilmeldt 4. Jul 15
Indlæg ialt: 12
Fra  justinmezzel.com Skrevet kl. 22:22

Det vil jeg mene. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Nej det er meget mere kompliceret end som så

Der er dels regler for, hvis du bruger noget privat - så SKAL momsen deles så du kun fratrækker firma andel  en typisk mangel skat falder over i private små virksomheder på mange områder - og så er der også meget mere komplicerede regler for el og alt muligt andet som du nævner

Men E-bog (og paperback) om fradrag - lister alle de vigtigste fradrag - også dem du hører om - og gennemgår dem i let forståeligt form - inkl forklaring om "delt moms" - FRADRAG SKATTEREGLER OG PRAKSIS E BOG OG PAPERBACK som link  det er en kendsgerning at der er fejl i ca halvdelen af alle mindre virksomheders regnskaber ved kontrol, og det kan som også være, at man ikke har tænkt på alle fradrag, hvilket dog ikke indgår i fejl procenten. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 23:40

El udgifter tvivler jeg meget på du kan trække fra, når du driver det fra dit eget hjem. Mobil udgifter kan du godt, men der er nogle helt klare regler på området du bør undersøge og overholde før du kan trække noget fra. 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)