Hej alle
Undskyld hvis jeg har postet et forkert sted, men ved ikke lige hvor det passer ind.
Jeg har fast arbejde men ved siden af roder jeg med at starte egen virksomhed op.
Jeg har tænkt mig at beholde mit arbejde og se an om det med tiden kan løbe rundt.
Mit spørgsmål går så på hvordan man supportere brugere når man selv sidder i et fast arbejde og ikke lige er i stand til at tage telefonen.
Kan ikke forestille mig jeg bliver kimet ned men nogle henvendelser vil der sikkert være.
Det drejer sig om noget SAAS (software-as-a-service)
Mails vil jeg godt kunne svare på fra brugere.
Så tænker måske noget med garanti for svar på mails inden for ex 30min
Og hvis der er fejl kan de submitte dem på siden.
Der er ikke råd til at ansætte en supporter i starten. Og ved ikke om nogle evt vil gøre det for, lad os sige et beløb pr henvendelse.
Er der nogen der sidder med nogle gode ideer til hvordan man griber det an?
Tror du kan finde en billig supporter i østen, hvis engelsksproget support er en mulighed. Så skal du heller ikke have dårlig samvittighed overfor din arbejdsgiver mht. at bruge arbejdstiden på supportmails.
Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m. http://bitmasch.com/
Synes beløb pr henvendelse virker fair, selv for en dansk arbejder, som evt kan have det som et ved-siden-af job. Det er jo ikke fair at give, say, 1000kr hvis henvendelserne og graden af disse kun er f.eks. 500kr værd.
Det er også lidt det jeg tænker.
Om man kan få en evt pensionist til ved siden af pensionen at supportere.
Det ville selvfølgelig være almindelig support som jeg jo så ville få penge for, men tænker også bare ganske almindelige henvendelser som spørgsmål om produktet osv
Tænker bare at der er nogle ting, der nok ville kræve mail, da det er ting, der tager længere tid end noget der lige kan klares over telefonen.
Men ellers er efter 16 ikke en dårlig idé.