Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motion og skat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

En af mine gode venner vil gerne arbejde som træner i virksomheder. Dvs. at han vil hjælpe virksomheder med at holde deres medarbejdere i god fysisk form. Lad os nu antage at det vil koste 1.000 kr. pr. medarbejder pr. måned, vil det så sætte medarbejderen i skat at det beløb eller hvordan vil det se ud?

Dbh Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29

Hej Martin!

Vil mene at medarbejderne bliver beskattet, idet sådan en ydelse skal være lægefagligt begrundet, for at den er

skattefri for medarbejderen.

Uden at have undersøgt det nærmere, vil en lønnedgang i bruttolønnen kunne være brugbar.

Kræver dog nok, at man får en bindende besked fra SKAT.

/Peter

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:36

Hej Martin

P.t. udløser det beskatning, men det er også på regerings ønskeseddel. Jeg har for nylig læst om det igen, men kunne lige nu kun finde en artikel om det fra august, og der har jo været valg siden, selvom det jo ikke har ændret noget Wink, så her kommer artiklen alligevel:
http://209.85.135.104/search?q=cache:tFm-GJrK_nYJ:www.dagensmedicin.dk/nyheder/2007/11/08/lkke-vil-gre-fitness-skatt/index.xml+skattefri+motion&hl=da&ct=clnk&cd=7&gl=dk

- og min kommentar er, at det da også er på tide.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 12:04

Den kan i hvert fald som minimum anvendes som bruttoordning i medarbejdernes løn, ligesom kontingenter til fitnesscentre.

Massage og kiropraktor er jo tilgængeligt for medarbejderne hos flere forskellige firmaer (uden medarbejderne beskattes af det), så umiddelbart kunne jeg sagtens forestille, at hans ydelser kunne indregnes i de samlede personalegoder for firmaets medarbejder. - mener grænsen kr. 5.200 om året pr. medarbejder i 2007.

Derudover bør/vil den, ligesom Lisbeth nævner, blive skattefri ud fra regeringsgrundlaget.

Mvh. Karsten

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 19:20

Virksomheder kan således indrette fitnessrum incl. instruktørbistand på arbejdspladsen uden skattemæssige konsekvenser for medarbejderne/brugerne. Virksomhederne har almindeligt fradrag for udgiften til instruktøren mv.

Tjek Ligningsrådets afgørelse fra 2001:

Om generelle velfærdsforanstaltninger for ansatte skal Told- og Skattestyrelsen bemærke, at der ikke er hjemmel til at fritage de ansatte for beskatning blot fordi det er en generel velfærdsforanstaltning. Velfærdsforanstaltninger af bagatelagtig karakter som fx kaffe/te-ordning, et glas "fredagsvin" eller kondirum på arbejdspladsen beskattes dog efter praksis ikke.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=121370 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)