|
Jeg er begyndt at tage produktbilleder og har hjemmesiden www.produktfotos.dk . (omsætning bliver under 50.000 om året) I den forbindelse, har jeg læst mig frem til at jeg skal indberette overskudet til skat som B-indkomst. Så tænker jeg at de trækker det fra frikortet indtil det er brugt op, så jeg til at starte med kun betaler AM-bidrag. Er det rigtig forstået, eller er der noget, som jeg har overset? På forhånd mange tak! Mvh. Frederik Skjødt. |
det er helt korrekt. Uden CVR opgiver du overskud i rubrik 15 og så længe du har frikort trækkes kun AM bidrag HVIS det er varer. Jeg synes dog produktbilleder og hjemmesider så klart er ydelse/arbejde og der er kravet klart, at hvis den der køber din ydelser er afgiftspligtig CVR så skal de hver gang indberette betalingen til dig som bidragspligtigt honorar hos skat. Stadigt samme skat og brug af frikort se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html og så er beløbet automatisk på din selvangivelse, så du skal bare kontrollere at det er korrekt i rubrik 12
Du kan også stifte virksomhed uden moms , en mindre personlig virksomhed PMV så får du CVR nr hvor reglene for at opgive fra den der betaler er de samme dog
vh John Hannover
Bliv gratis medlem