Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning til skat og frikort

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Produktfotos.dk Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er begyndt at tage produktbilleder og har hjemmesiden www.produktfotos.dk . (omsætning bliver under 50.000 om året)

I den forbindelse, har jeg læst mig frem til at jeg skal indberette overskudet til skat som B-indkomst. Så tænker jeg at de trækker det fra frikortet indtil det er brugt op, så jeg til at starte med kun betaler AM-bidrag. Er det rigtig forstået, eller er der noget, som jeg har overset?

På forhånd mange tak! 

Mvh. Frederik Skjødt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:33

det er helt korrekt. Uden CVR opgiver du overskud i rubrik 15 og så længe du har frikort trækkes kun AM bidrag HVIS det er varer. Jeg synes dog produktbilleder og hjemmesider så klart er ydelse/arbejde og der er kravet klart, at hvis den der køber din ydelser er afgiftspligtig CVR så skal de hver gang indberette betalingen til dig som bidragspligtigt honorar hos skat. Stadigt samme skat og brug af frikort se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html og så er beløbet automatisk på din selvangivelse, så du skal bare kontrollere at det er korrekt i rubrik 12

Du kan også stifte virksomhed uden moms , en mindre personlig virksomhed PMV så får du CVR nr hvor reglene for at opgive fra den der betaler er de samme dog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jun 15
Indlæg ialt: 2
Fra  Produktfotos.dk Skrevet kl. 15:35

Hej John Hannover 

Mange tak for det detaljerede svar! Det sætter jeg stor pris på! :) 

Mvh. Frederik 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)