Er der nogen, der har erfaring med hjemmesider på abonnement? Jeg har god erfaring med nyhedsbreve på abonnement (ubivox), og har set på mono.net vedr. hjemmeside. Jeg synes, at det ser lovende ud, men er der nogen ulemper ved at vælge denne løsning? Min virksomhed har et meget begrænset budget og vil samtidig gerne sikre et site, der er tidssvarende nemt at vedligeholde selv. Lige nu kører vi på en umbracco løsning fra 2010. På forhånd tak for indspark! Kristina |
Kristina Schmidt:Min virksomhed har et meget begrænset budget og vil samtidig gerne sikre et site, der er tidssvarende nemt at vedligeholde selv. Lige nu kører vi på en umbracco løsning fra 2010.
Med en hosting hos f.eks. Unoeuro og din Umbraco (evt. med en opdateret version) så vil jeg påstå at du alligevel er up-to-date. At skifte over til mono.net vil jeg sige er et tilbageskridt for din hjemmeside. Det kan godt være at det vil være det nemmeste her og nu, men du vil gå fra et Open Source hvor du selv vælger hostingleverandør til Closed Source hvor mono.net styrer alt på din hjemmeside. Hvis du skulle blive utilfreds eller vil have nye funktioner som din hjemmeside ikke understøtter så kan du ikke komme videre der.
Min anbefaling til dig vil være at du får nogle til at kigge på din hjemmeside og sammen laver I et udkast til hvad der skal ændres for at du kan komme videre i din nuværende løsning. Jeg har lavet mange Umbraco opgaver i snart 6-7 år og den vil altid kunne opdateres til en ny og bedre version (både hjemmesiden og systemet bag).