Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Clearhaus og tilbageholdelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Har en webshop hvor jeg lige har udvidet med VISA og Mastercard gennem Clearhaus, og der er 2 ting som driller mig.

1. Mange transaktioner køres igennem som VISA-Dankort via Quickpay, men nogle hæves som VISA gennem Clearhuas og ikke som Dankort, hvorfor det ?
Det er jo billigere og lettere at administrare via Nets som Dankort.

2. Hvordan skal jeg bogføre betalingerne fra Clearhaus ? Før havde jeg et modul som bogførte Nets betalingerne via min shop direkte i Billys Billing, hvilket var rigtig let. Clearhaus udbetaler i "klumper" pr uge, og beholder 5% som sikkerhed, hvordan bogføre jeg det ? 
Vil det letteste være at oprette en ny konto i Billys, og så registrere alle Clearhaus betalingerne der, og så 1 gang i ugen lave en transaktion, hvor man flytter det beløb Clearhaus udbetaler ?? Jeg er lidt i vildrede her, for så bliver processen lidt sværrere idet mig modul til billys ikke kan styre betalingerne automatisk længere.

Hvordan gør I andre ??

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Syswatch:
1. Mange transaktioner køres igennem som VISA-Dankort via Quickpay, men nogle hæves som VISA gennem Clearhuas og ikke som Dankort, hvorfor det ?
Det er jo billigere og lettere at administrare via Nets som Dankort.

Det lyder mystisk - såfremt transaktionen er i danske kroner og man har indløsningsaftale m. både nets og clearhaus vil et visa-dankort blive defaultet til Nets.

Hvis valuta er forskellig fra DKK eller man som merchant specifik har prioriteret en anden indløser en nets højere, bør den passere forbi nets.

vh

thomas jensen

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 13
Indlæg ialt: 54
Fra  Erhvervslearn Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis jeg forstår det rigtigt, så tilbageholder Clearhaus normalt andre kort end Dankort. 

De indbetalinger som sker igennem et mastercard fx, får du så udbetalt samlet en gang om ugen.

Nu ved jeg ikke, hvordan du normalt bogføre din omsætning. Men hvis du bogføre det dagligt igennem en stor faktura, så skal man fordele dagens omsætning ud på de kanaler, hvor pengene er røget hen (Det kan fx være direkte ind på banken, Clearhaus eller kontanter i hånden).

Dvs. hvis du tæller dagens omsætning op, lad os sige 10.000.

Så laver du en faktura på det samlet beløb, og derefter registrer hvor pengene er gået hen.

Vi kan sige at 7.000 kr. er gået direkte ind på banken, så det registrer du som normalt.

De sidste 3.000 kr. er så røget hen til Clearhaus, som først betaler dem ud om en uges tid. Derfor har du brug for en bank og kontantbeholdning ved navn "Tilgodehavnender Clearhaus", som de 3.000 kr. ryger ind på.

På den måde kan du hele tiden se, hvad du har af likviditet hos Clearhaus (og det burde gerne stemme med det du kan se inde hos dem), og når pengene fra Clearhaus over på din normale bankkonto mod et gebyr, kan det bogføres sådan her (vi siger at gebyret er 120 kr.):

...................Debet....kredit...
Clearhaus..................3.000

Gebyr...........120..............

Bankkonto....2.880.............

Det lidt en langsmøre og håber det giver mening. Kan være at der er en lettere løsning. 
 

  

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som et rigtig godt svar.

Nu er indlægget lidt gammel, så spørgsmålet er at det stadig gælder ? Er netop begyndt med clearhaus.

/Navnet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så snart du har en betalingsløsning som ikke i samme sekund fører alt i bank - uanset clearhaus, paypal eller andre med evt rolling reserve - MP sågår, så skal du bare lave en konto med det som beholdning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)