Hej Jeg står i den situation, at jeg skal til at oprette et firma for at komme videre i mine forhandlinger med leverandører. I den forbindelse har jeg også været i kontakt med revisor som skal have 3.000 for at stifte det. Hvilket egentlig er fint nok. Men hvis det så skal lukkes igen af dem koster det 6-8.000, så alt i alt 9-12.000 kr smider jeg ud af vinduet hvis ikke jeg finder en tilfreds løsning med leverandørerne under forhandling. Det synes jeg desværre er alt for meget for mig at smide ud af vinduet. Så kort sagt, er det svært og indviklet selv at skulle oprette eller i værste tilfælde selv skulle afvikle firmaet. Vi snakker om et aps firma som skal registreres med import/export af varer under kategorien fødevarer og selvfølgelig moms registreres.
ja selskab koster at stifte hvis man ikke gør det selv og slippe med 670 kr + lovpligtig arbejdsskadeforsikring du SKAL ha uanset du har løn eller omsætning ca 1000 - 2000 kr og værst LUKNING tager let 8-12 mdr og kan også koste hvis man ikke gør det selv. Lukning lyder dog lidt dyr, men inkluderer nok regnskabsgennemgang og skattekvittance
Læs E-bog om IVS som svarer til ApS på næsten alle måder, bare med mindre krav til kapital - Den omfatter stiftelse, lukning, regnskabskrav, moms og huskeliste over alle de ting man SKAL ha på plads - den vil klæde dig bedre på for 44 kr + moms https://www.saxo.com/dk/ivs-ivaerksaetterselskab_pdf_9788740430066
Alternativt kan du jo vælge personlig virksomhed. Der får du også importregistrering som mulighed og det kan stiftes gratis af dig selv let og lukke let - Hæftelse er så personlig men det er den nok også i selskabsform mod bank i alle fald. Det er billigere og hurtigere - ikke krav om lovpligtig forsikring og lukning gøre hurtigt .
Ja, det lyder mere som en personlig virksomhed er sagen. Et selskab er egentlig ikke noget man bare lige åbner og lukker. Det er væsentlig nemmere og billigere med en personlig virksomhed.
IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing
jo det er lidt bøvlet og er med i bøgerne. Det kan ske ved skattefri virksomhedsomdannelse, men det kræver revisor erklæring som kan koste 10.000 + der skal jo være en ide i det, at der er en latent skat i goodwill eller andet - selv overskud beskattes inden skattefri omdannelse - som blot er, at latent skat goodwill og f.eks. lager der måtte udløse skat osv - udskydes til senere
Ellers lukker du dit CVR og stifter nyt ApS som overtager aktiver ved køb af dig - men så skal du ha nyt CVR nr og overflytte aftaler
Der er for og bagdele ved alt som dine undersøgelser og læsning vil bringe dig frem til
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ja tænkte nemlig også bare på at lukke det for så derefter at stifte det ''rigtige''. Nu er jeg igang med din bog omkring enkeltmands, men når jeg nu opretter mit firma, (formelt) for at kunne lave forhandlinger, har jeg svært ved at se jeg behøver lave et regnskab, moms osv. Dette første firma vil ha ingen indtjening, udgifter eller cash flow i det hele taget. Rent proforma for at kunne komme videre i forhandlingerne med leverandører, da de har et CVR som krav.
Ja tænkte nemlig også bare på at lukke det for så derefter at stifte det ''rigtige''. Nu er jeg igang med din bog omkring enkeltmands, men når jeg nu opretter mit firma, (formelt) for at kunne lave forhandlinger, har jeg svært ved at se jeg behøver lave et regnskab, moms osv. Dette første firma vil ha ingen indtjening, udgifter eller cash flow i det hele taget. Rent proforma for at kunne komme videre i forhandlingerne med leverandører, da de har et CVR som krav.
Har du så overvejet at starte et Personligt ejet Mindre Virksomhed (PMV)? Her får du et CVR-nr. gratis men er ikke momsregistreret. Det er en personlig virksomhed ligesom enkeltmandsvirksomhed, men kravet er at du omsætter for under 50000 kr. i løbet af 12 måneder. Og hvis du forventer at omsætte for mere, skal du så snart du forventer dette omdanne det til en enkeltmandsvirksomhed (hvilket er gratis). Dette lyder det dog som om du sagtens kan overholde.
Det gør jo at du så ikke skal lave momsregnskab (da du hverken må lægge moms på dine salg eller få trukket købsmoms fra). Men regnskab kommer du til at skulle lave for alle de salg og køb du har. Du skal dog ikke sende det ind nogen steder, men blot have det klar hvis Skat spørger.
IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing
Nu er jeg igang med din bog omkring enkeltmands, men når jeg nu opretter mit firma, (formelt) for at kunne lave forhandlinger, har jeg svært ved at se jeg behøver lave et regnskab, moms osv. Dette første firma vil ha ingen indtjening, udgifter eller cash flow i det hele taget. Rent proforma for at kunne komme videre i forhandlingerne med leverandører, da de har et CVR som krav.
jeg synes det lyder fint nok og synes som sådan du kan vælge mellem PMV eller momsregistrere. Det gør ingen forskel som du ser i bogen - ud over at PMV er uden moms. Hvis dem du forhandler med, vil kunne checke dig i dansk momsregister, vil det så blive "finde ikke med moms" men om det har betydning ved jeg ikke. Hvis det har, så momsregistrer.
Du har regnskabspligt, men det er jo ret let hvis der ikke er nogen som helst indtægter og udgifter, for så er der ikke noget at føre. Hvis du momsregistrer skal du dog huske, efter hvert kvartal at NULINDBERETTE moms - hvilket er superlet - en type flueben for 0 indberetning når du er logget på skat.dk
Se ellers afsnit om bank hvor din pligt til at få tilknyttet dit nye CVR til en bankonto som NemKonto (må godt være en der bare er privat hvis banken er OK med det) og om NemID som endnu skal findes for personlig virksomhed og digital postkasse som du SKAL oprette - også med i bogen og i indholdsfortegnelsen
God vind med projektet
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER