Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisorhjælp søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et par spørgsmål som jeg håber en revisor kan hjælpe med. Der vil derefter muligvis komme noget betalt arbejde med at kigge det hele igennem i slutningen af året mv, så der må meget gerne gives en pris på det. Der er ca 300 bilag.
Jeg får kontor, som jeg lejer, og skal til at bogføre dette. Jeg benytter programmet SummaSummarum, og det vil derfor være super hvis du kender til det (men ikke et krav). Deri er en standard "kategori" i kontoplanen som hedder Lokaleomkostninger, hvor der er følgende driftskonti i:
Husleje (regnes ikke med moms)
El, varme mv (regnes ikke med moms)
Rengøring og dekoration (Regnes med 25% moms)
Reperation og vedligeholdelse (Regnes med 25% moms)

1: Hvordan bogfører jeg lejen som jo er en leje hvor der kommer moms på, når den tilsyneladende er uden moms?
2: Hvad med varme og vand - kommer der ikke også moms på det fra selskaberne? Hvis jo, hvordan bogføres det så?
2,2: Og bogføres vand og varme på samme måde uanset om det er a konto eller faktisk betaling?
3: Møbler og lign der købes til kontoret, bogføres det under administration, hvor der bl.a. er konti som kontorartikler, computer, hardware mv?
4: Hvordan bogføres det depositum som man har betalt?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Mvh
Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der kommer an på din lejekontrakt.

Er det et lejemål, der er momsfrit eller momspligtigt.

Møbler mv. til kontoret ville jeg tage under inventar eller småanskaffelser u/11.600 kr.

Depositum bogfører du under aktiver, idet dette bliver modregnet evt. udgifter mv. ved

fraflytning.

/Peter

Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det må være et momspligtigt lejemål så, for i kontrakten fra Nybolig Erhverv, står priserne ekskl moms. Skal jeg så bare lave en ny konto hvor der er moms i.

Hvad med varme og vand. Er det uden moms?
... og bogføres det ens uanset om det er a conto eller den endelige opgørelse?

Okay skal det så bare ned under den konto der hedder 56300 Depositum?

Hvis du kigger regnskaber igennem, må du meget gerne skrive en pris for at kigge mit årsregnskab igennem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Går ud fra, at varme og vand er inkl. moms.

Ja..stort set på samme måde med den endelige opgørelse.

Mulig vis kan du trække el-afgiften fra, kommer dog an på, hvilken branche du er i.

Du kan bare ændre momskoden til K25 under kontoen.

Har sendt dig en PM angående pris.

 

/Peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)