Hej eksperter. Long story short, skal have oprettet en webshop.
Har haft udbudt min opgave herinde under freelancer funktionen, og har fået nogle bud.
Nu faldt jeg tilfældigvis over en tråd herinde, hvor en blev rådet til at finde et færdigt template, hvorved det mentes at kunne laves til en pris langt under hvad vi er blevet tilbudt.
Så derfor stiller jeg selvfølgelig mig selv spørgsmålet, hvad betaler jeg for?
Hvis byderen på min opgave bruger et færdigt template, jeg selv ville kunne finde og købe for 1000 kr, og tager 10000 kr for det, ville jeg gerne vide det, føle mig røvrendt og enten stå i et helt forhandlings udgangspunkt eller finde en anden til at løse min opgave.
En gennemgående prisfastsætning af diverse webopgaver er nærmest umulig at definerer, da priserne for samme opgave kan varriere fra 1.000 til 500.000 kr. Det er dog i min optik en klar mistforståelse af man blot skal installerer WordPressCMS og dernæst smide et theme på, hvorefter man pludselig har en fantastisk webshop der kan det hele.Hvis du skulle have lavet en webshop helt fra bunden med alle funktioner skræddersyet implementeret, vil budgettet typisk ende langt over de 10.000 du henviser til i dit indlæg.
Når du køber dig ind hos en udvikler til opsætningen køber du vedkommende know how. Der ved at der bliver taget højde for opsætningen af content, menustruktur samt at diverse funktioner og plugins er korrekt opsat. Samtidig er det typisk langt fra muligt for hr. og fru iværksætter at hente et theme og få det til at ligne demosiden ift. eget materialer og brand.
Hvis du stadig er i tvivl om hvad du køber vil jeg anbefale dig at forsøge at opsætte en WordPress hjemmeside ud fra et theme du selv køber. Hvis det så mislykkes vil du typisk kunne få indkøbsprisen på dit theme trukket fra et evt. tilbud fra en webudvikler.
Jeg bistår meget gerne med svar på spørgsmål til ovenstående, samt ift. dialog omkring dine potentielle muligheder som kunde hos os. Fang mig på mail simon@erhvervshjemmesider.dk hvis du føler for det :-)
Det er forskelligt fra person til person. Personligt synes jeg, at det er mere fornuftigt at arbejde ud fra et theme/template, hvis det kan lade sig gøre. Det kan gøre processen ved at udvikle siden meget hurtigere, hvilket kan spare dig for nogle penge. Det lyder i overkanten at skulle betale 10.000 kr, for opsætning af en hjemmeside ud fra et tema/skabelon, men det kommer helt an på dine krav til specifikationer og hvor meget skal laves fra bunden.
Det nemmeste er nok at spørge webudviklerne som har givet bud om, hvordan de vil gøre. I sidste ende er det vel lidt lige meget, hvordan siden er udviklet - så længe dine krav til layout af hjemmesiden samt funktionalitet er opfyldt.
Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning
Special design koster penge og har altid gjort det. Kommer du med så store krav at eneste vej er at bygge fra bunden kan det hurtigt koste mere end 10000. Selv løser jeg mange af disse opgave med et design template som ikke engang koster 500 men man kan designe meget selv uden at skulle være designer.
Vil du have eget baggrund billede, teksttype osv kan det gøres for små penge. Det er klar det tager lidt tid at installere og designe netop som du vil have det men 10000 bliver det aldrig.
Køber du et helt færdig template, ja så får du hvad du ser og ikke andet. De er tidskrævende at kode i hvis du ønsker ændringer senere.
Special design, ja der får du det som du vil have det, dog hvis du har ændringer senere er det igen tidskrævende.
Sådan er det ikke bare i programmerings verdenen men faktisk alt hvad du rører ved. Et nyt køkken er billigst hvis du køber en type
Artiklen Min første webshop beskriver de forskellige forretningsmæssige og tekniske faser, du skal igennem. Læs den og måske kan du bedre vurdere dit behov.
Jeg har før lavet webshops der ikke koster særlig meget, og som f.eks. kun tager en dag at sætte op. Jeg har også lavet webshops, der tager f.eks. en uge at lave - og så er prisen så herefter.
De webshops som er billige, er dem, som er bygget op efter et template - f.eks. i WordPress. Alternativt kan du også selv lære at lave webshops i Wordpress, på et kursus.