Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg starte en kiosk?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 4. Jun 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa folkens. 

Jeg studere lige for tiden, og kunne godt tænke mig at starte en kiosk her i danmark bare som hobby i starten i hvertfald. 

Jeg har aldrig været selvstændig, og kender ikke de mange regler der er omkring at være selvstændig, men det er slf noget jeg vil sætte mig meget mere ind i hvis jeg vælger at starte den her kiosk. 

Og kunne godt tænke mig at høre om nogen herinde tror det ville være muligt for mig? Tænker lidt om det ville være nok for at leje lokale, varer, osv? Og hvilken flere udgifter er der jeg skal tænke på? 

Jeg vil arbejde i kiosken selv, og ikke have ansatte til at starte med. ( Så udgift til ansatte tæller ikke med )

Som sagt ved jeg ikke det store om at være selvstændig.. men det lyder virkelig spændende, men det er bare om det overhovedet ville være muligt for mig med det budget.. 

Håber nogen gider at hjælpe. Mvh

Tilmeldt 4. Jun 15
Skrevet kl. 11:51

Budget = ca 60000 kr.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:49
Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 13:19

Nej, så kort kan det siges.

Hvis du lige laver en hurtig hovedregning.

Leje af lokale, plus depositum til udlejer. Allerede der kan dit budget være opbrugt, afhængig af hvor kiosken skal ligge.

Derefter er der inventar og sikring, måske lidt at spare, hvis butikken er en tidligere kiosk, som har installeret det hele.

Aconto varme, størm, vand, kloak.

Så skal du have varelager. Alene tobakken udgør hurtig 50-80.000 i indkøb, afhængig af hvad du skal forhandle.

Så er der alle de andre varer.

En terminal fra Danske Spil skal også til. Det er et must for en kiosk. Garanti til Danske Spil mener det starter på 50.000,-

Vil forsigtigt gætte på, at du mindst skal have et budget der er 10 gange så højt som det du har. :-)

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:30

Det bliver ikke mange varer du får råd til, når du har betalt depositum i lejemål, forudbetalt leje, inventar, kasseapparat med kortbetaling, tyverisikring, forsikring, telefon m.m.

Jeg tror også du får problemer med at tjene til de faste udgifter, når du er studerende og derfor kun kan holde åbent et par timer om dagen.

Find på noget andet at sælge og åben en webshop i stedet for. Det passer bedre til dit budget.

Tilmeldt 4. Jun 15
Skrevet kl. 13:50

Tak for dit svar, kan godt se det bliver lidt problematisk nu. :S øv, der røg den lille drøm.

Du virker til at ha styr på meget, Ved du om et Pizzaria kunne gøres lang billigere end en kiosk?

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 13:55

Hej

Det er altid dyrt at åbne en butik, restaurant eller lignende. På Startvejledninger.dk kan du finde hæfter, der beskriver start af 27 forskellige mindre virksomheder - også et pizzeria. 

kh

Mogens

Tilmeldt 4. Jun 15
Skrevet kl. 13:55

Har faktisk også overvejet det hvis jeg ikke kunne åbne en kiosk. Men jeg syntes bare at jeg har hørt fra en person at hvis man ville tage imod kredit kort, hvilket jeg tror de fleste danskere brugere, skulle jeg ofre alene 50000 kr i sikker eller en eller anden form for depositum? for at det kunne lade sig gøres? Eller er jeg helt forkert på den? 

Tilmeldt 4. Jun 15
Skrevet kl. 14:01

Jeg har stadig lidt håb i mig at det er muligt for mig at åbne et lille sted, med mit budget. men kan godt se det bliver lidt svært nu. :/

Wow fed side, Mange tak mogens :)

Tilmeldt 29. May 15
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 14:01

Indløsere (f.eks. Nets) kan stille krav til sikkerhed, men der findes mange alternativer, hvor man ikke skal kreditgodkendes først.

F.eks. https://stripe.com/dk 

Med et budget på 60.000 kr. burde du let kunne komme fornuftigt i gang med en webshop inkl. et startlager.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)