Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Møde med banken!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

jeg søger lidt erfaringer fra andre bankmøder. Min partner og jeg skal til møde med Nordea i næste uge og skal deraf udarbejde nogle budgetter. Vi tænker at medbringe:

- Livkiditetsbudget 

- Etableringsbudget

- Personlig ID (pas)

- Forretningsplan

Sagen er dog den, at vores budgetter næsten intet indholder. Vi er en service virksomhed og har alt udstyr inkl. software, samt lokaler, rådgivere og div. kontorartikler (via vores uddannelse). 
Vi har omkostninger til forsikring, samt hjemmeside (kun domæne og hosting) og det er umildbart det. Vi opstarter et IVS, hvori vi vil indskyde 2500 kr hver. Hvordan vil banken se på dette? Vi frygter, at de vurderer det som urealistisk eller ikke gennemtænkt.

Hvor stor en rolle spiller privatøkonomien derudover?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes det lyder som om I har det der skal bruges. Mere end de fleste selv kommer med til første møde.

Budget vil ofte være tyndt, men det er bankkrav i hvidvasklov. De vil nok se mest efter, om der er risiko for underskud - og så vil de nok se til likviditet. Måske vil de også se til, om de 5000 kr rækker, efter stiftelsesomk. + 2 x lovpligtig arbejdsskade osv - for ellers skal der jo personlig økonomi til at låne mere ind. Privatøkonomien er noget nær alt afgørende, for banken kommer til at kræve selvskyldnerkaution af jer, lån eller ikke lån - de har nemlig faktisk en risiko selv uden RISIKO BANK - Er man i RKI eller kendt for noget skidt, så går den ikke, men ellers vil en normal privatøkonomi række. Se evt FÅ EN GOD START I BANKEN. Med IVS - så vover jeg at anbefale min E-BOG OM IVS LINK med råd til stiftelse, meget om ejeraftaler (vigtigt), regnskabspligt og alle andre pligter og faste omkostninger, handel med anparter senere, lukning sågar - og huskelister - også som opslag siden. 

Jo bedre i klæder jeg på til IVS - OG til mødet i banken, jo bedre går det. Bare I virker til at ha gennemtænkt hvordan I kommer til at tjene mere end i bruger - og virker afklarede om alle selskabsreglerne kommer det til at gå fint 

god vind med det  John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 11:20

Tak for svaret!

Det giver god mening. Jeg formoder at deres vurdering af privatøkonomien, minder om vurdering ved optagelse af lån (lønseddel x3, årsopgørelse)?

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 11:28

Hvad skal I holde møde om?

Ud fra dit indlæg at vurdere skal I jo ikke optage noget lån eller lignende, men bare have oprettet en erhvervskonto uden kassekredit eller lignende.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 11:31

Det er helt korrekt forstået - Vi skal "blot" have oprettet en erhvervskonto. Så vi i første omgang kan fortsætte med stiftelsen af vores IVS. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 12:10

Hej Dennis

Den bank i skal til møde med er det også Jeres private bank?  hvad skal i med en bank, er det fordi i søger lån?

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 12:19

Hej Ravn

Jeg er allerede kunde i banken (Nordea), men partner er kunde i Danske Bank. Vi skal ikke optage lån, men blot oprette en konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35

Dennis Nordli Hansen:

Tak for svaret!

Det giver god mening. Jeg formoder at deres vurdering af privatøkonomien, minder om vurdering ved optagelse af lån (lønseddel x3, årsopgørelse)?

ja det er en rimelig mulighed. Som nævnt har det her ikke at gøre med lån i sig selv men med at en erhvervskonto, som du kunne se hvorfor i det første af mine links - giver banker helt anden risiko end privatkonto - også uden lån - så ja noget i den stil kan man vente de vil høre til. Nok mindst fra dig som er kunde allerede, og mere fra din makkker fra DDB hvor de ikke kender spor til økonomien

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 17:05

Hej Dennis

Banken vil se på realismen i jeres planer. Med hensyn til erhvervsdelen, så vil jeres projekt indtil være meget svært at kunne beregning som værende det der tjener penge til jer i starten. Derfor så vil de hovedsageligt se på jeres privatøkonomi ellers for at se om den kan bære en opstart af virksomheden.
Man kan godt føle lidt at man bare gætter på erhvervsdelen, men så længe der ikke er den store gæld i den så er det klart privatdelen som de vægter højest.

Er der en årsag til at i vælger IVS og ikke bare I/S ?

Jeg tænker lidt på at banken måske vil spørge for at høre om regner med at få nogle store forpligtelser som i evt. kan tabe penge på ?

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 15:31

Tak for de mange svar!

Efter lidt snak med banken og vores rådgiver har vi valt at oprette et I/S. Så nu vender jeg den hurtigt og spørg, om der er nogen, der har nogle gode råd eller erfaringer her på falderebet :)

TAK FOR HJÆLPEN!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)