Hej alle jeg søger lidt erfaringer fra andre bankmøder. Min partner og jeg skal til møde med Nordea i næste uge og skal deraf udarbejde nogle budgetter. Vi tænker at medbringe: - Livkiditetsbudget - Etableringsbudget - Personlig ID (pas) Sagen er dog den, at vores budgetter næsten intet indholder. Vi er en service virksomhed og har alt udstyr inkl. software, samt lokaler, rådgivere og div. kontorartikler (via vores uddannelse). Hvor stor en rolle spiller privatøkonomien derudover? |
Jeg synes det lyder som om I har det der skal bruges. Mere end de fleste selv kommer med til første møde.
Budget vil ofte være tyndt, men det er bankkrav i hvidvasklov. De vil nok se mest efter, om der er risiko for underskud - og så vil de nok se til likviditet. Måske vil de også se til, om de 5000 kr rækker, efter stiftelsesomk. + 2 x lovpligtig arbejdsskade osv - for ellers skal der jo personlig økonomi til at låne mere ind. Privatøkonomien er noget nær alt afgørende, for banken kommer til at kræve selvskyldnerkaution af jer, lån eller ikke lån - de har nemlig faktisk en risiko selv uden RISIKO BANK - Er man i RKI eller kendt for noget skidt, så går den ikke, men ellers vil en normal privatøkonomi række. Se evt FÅ EN GOD START I BANKEN. Med IVS - så vover jeg at anbefale min E-BOG OM IVS LINK med råd til stiftelse, meget om ejeraftaler (vigtigt), regnskabspligt og alle andre pligter og faste omkostninger, handel med anparter senere, lukning sågar - og huskelister - også som opslag siden.
Jo bedre i klæder jeg på til IVS - OG til mødet i banken, jo bedre går det. Bare I virker til at ha gennemtænkt hvordan I kommer til at tjene mere end i bruger - og virker afklarede om alle selskabsreglerne kommer det til at gå fint
god vind med det John Hannover