Har oprettet et firma den 15 maj som er enmandsvirksomhed, hvorefter jeg har snakket med Skat for at høre hvordan jeg skulle forholde mig til hvad/hvornår jeg skulle skrive noget på min forskudsopgørelse.
De oplyste mig om at jeg ikke skulle gøre noget før nov./dec. Når de udsendt forskudtopgørelser igen. Er alligevel kommet i tvivl om noget (:
Det jeg skal skrive på forskudsopgørelse i nov./Dec. Er vel forventet over/underskud i 2016 ikke ?
Det over/underskud jeg får i år skal vel skrives på min selvangivelse for 2015 i marts/maj ( eller hvornår det er vi udfylder dem )
endnu et enten tosset eller misforstået spørgsmål/svar fra skat. Du KAN som godt vente til årsopgørelsen her første år, men så får du jo ikke betalt skat løbende og det er kravet (pudsigt nok fra skat som svarer forkert her) Man skal faktisk forskudsregistrere og når du har startet 2015 så skal dit forventede overskud i 2015 forskud, og der skal de gi dig udvidet forskudsskema (og ved årsskifte udvidet årsopgørelse)
Du kan godt nøjes med et mindre beløb til at starte med og så ændre forskud opad efterhånden som det bliver mere klart for dig, hvad du ender mod
Har du travlt John? Det gik over 10 min. Inden du svaret mig, så lang tid plejer der ikke at gå (:
Shoppen skal først bygges op, så jeg regner med underskud de første par mdr. Derfor skal jeg jo ikke betale skat, men have tilbage, er det også et krav at jeg oplyser dette?
Som jeg forstår dig, kan jeg åbne shoppen den 1/8 og så kigge på mit regnskab den 1/9 og se at jeg har x antal kr. i overskud. Dette skriver jeg ind i forskudopgørelse, for 2015 Hvis jeg så kan se at det ikke går så godt de næste mdr. Kan jeg gå ind og ændre forskudopgørelsen igen ( ned af ) og det kan jeg i teorien gøre mange gange om året.
Når jeg så skal indberette selvangivelse for 2015, skriver jeg det samlet resultat ind, og det hele bliver modregnet.
JA Det er helt korrekt forstået Kirkebjerg - det handler ikke om resultat per måned men det for hele året og du kan godt vente til okt og stadigt nå at få forskudsregistreret