Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til selvangivelsen 2014: Er det korrekt at indberette underskud sådan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg startede et ApS i slutningen af 2014. Selvskabet nåede ikke at have en omsætning i 2014, hvorfor underskuddet er 15.356 kroner.
Jeg har lavet resultatopgørelse og balance til Erhvervsstyrelsen, men kan ikke helt hitte ud af, om jeg har indberettet underskuddet til SKAT Erhverv korrekt. Under “skattepligtig indkomst og underskudsfremførsel” indberetter jeg en negativ indkomst på 15.356 kroner. Dette ser umiddelbart rigtigt ud - jeg får i "Primo restunderskud samt evt. underskud opstået i indkomståret” og i "ultimo restunderskud” beløbet 15.356 kroner. I feltet “konsekvens” kommer det til at se således ud (se understående skærmbillede).
Mit korte spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med, inden jeg trykker godkend og send, er, om det ser rigtigt ud?
På forhånd mange tak for hjælpen og god søndag :) Og mange tak for hjælpen som altid.
/Lasse

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 15:43

Negativ indkomst og underskud ultimo er korrekt :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 15:55

Hej Thomas

Tak for prompt svar...! Og lige en sidste ting, som jeg er sikker på, at du kan svare på: Der skal ikke indtastes regnskabsoplysninger eller skatteregnskab i selvangivelsen vel?

Jeg læser nemlig, at "Selskaber og fonde med en nettoomsætning under 500.000 kr. i indkomståret. (Ved sambeskatning er det selskabernes samlede nettoomsætning, der indgår i beregningen spørgsmålene om revisorbistand skal dog besvares)." Det tænker jeg gælder for vores virksomhed.

/Lasse

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 15:57

Og jeg glemte lige at nævne, at jeg mener, at ""Selskaber og fonde med en nettoomsætning under 500.000 kr. i indkomståret.." IKKE skal indtaste regnskabsoplysninger og skatteregnskab.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 21:34

Det er korrekt at hvis omsætning er under 500.000 skal der ikke tastes rgsk.tal.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 18. May 15
Skrevet kl. 22:25

Meget fint. 1000 tak for hjælpen, Thomas :)

/Lasse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)