Halløj derude! 1. Jeg er i gang med at lave en app for en virksomhed og vil selvfølgelig gerne have en kontrakt på det. Nu ved jeg tilfældigvis at man i udgangspunktet ikke betaler MOMS af IT-services, men inkluderer dette også apps? 2. Findes der en standardkontrakt for sådan noget som dette? Den skal bare være kort, kort kort. Over and out! God dag! |
den kan jeg ikke lige genkende. Hvis man er lønnen for at lave IT service er der ikke moms på løn, men driver man virksomhed der laver IT service eller sælge apps, så er momsregistreringspligt omsætning 50.000 kr og så for ITgorbatjov:Nu ved jeg tilfældigvis at man i udgangspunktet ikke betaler MOMS af IT-services, men inkluderer dette også apps?
Din kontrakt vil afhænge af om du løn ansættes/honorar ansættes - eller om du driver selvstændig virksomhed og dermed er momspligtig ved forventet oms 50.000 på 12 mdrs perioder - og bør inkludere tidsfrister - specifikation af slutresultat med evt deltidsfrister - ansvar for fejl, betaling - evt forud andel, noget midtvejs, noget ved færdigaflevering og ganske meget andet. Den kan ikke både være kort kort kort - og så sikrer jer gnidløst hvis der opstår uenigheder. Det er lige før det rigtige svar er, jo længere jo bedre - for ALT tænkeligt skal med hvis du driver det som selvstændig.
Som ansat, findes der mere standardprægede type funktionæraftaler
vh John H