Kort spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan opklare i min egen desktop research. Håber, I kan hjælpe.
Jeg skal indsende regnskab og udfylde selvangivelse for 2014 – eller skal jeg? Det er spørgsmålet, jeg ikke helt kan hitte ud af.
Jeg har et ApS, der er oprettet i slutningen af 2014. I året 2014 var der ingen omsætning, men kun lidt indkøb til at komme ”up and running”. I alt et negativt resultat på -16.000 kroner.
Skal jeg udfylde selvangivelse og indsende regnskab til Erhvervsstyrelsen via regnskab 2.0, eller kan jeg nøjes med at udfylde selvangivelsen?
lyder bare lidt underligt, hvis det er stiftet i slutningen af 2014, at du har regnskabsår 31/12-2014 og ikke forlænget det første år til 31/12-2015 faktisk, dobbelt check lige - det ville ha været naturligt når det er stiftet i slutningen af 2014. Det er heller aldrig så sjovt kun at ha udgifter og ikke en eneste indtægt i et regnskabsår
Check også at du har fravalgt revisor ved stiftelsen
Hvis 31/12-14 og du er et så lille ApS så er fristen 31/5 - og da regnskabet jo skal være korrekt opsat og ha ledelsesrapport osv så må du op på mærkerne.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER