Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto og egenerklæring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Min partner og jeg er igang med oprettelsen af vores første fælles virksomhed. Virksomheden bliver oprettet som IVS med et indskud på 1 kr. per mand. Vi møder dog de første udfordringer ved egenerklæringen for kapitalen. Der kræves en erhvervs-konto, som jeg har været i kontakt med Nordea om.
De vil dog den helt store mølle igennem med forretningsplan, div. budgetter osv.
Det er bestemt ikke fordi, at vi ikke ønsker at lave planen og tilhørende budgetter (er allerede under udarbejdelse), men en stor del af planen og budgettet, skal baseres på 1-2 pilotprojekter. 
De første 6 måneder i virksomheder, bliver lidt atypiske, da der som nævnt er tale om 1-2 pilotprojekter og meget begrænset omkostninger/indtjening.
Vi ønsker ikke at kontakte kunderne, før vi har stiftet virksomheden og har gyldigt CVR nummer.
Kan i anbefale en bank, som er mere lige til? Eller har i generelt nogle gode råd?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:34

enhver bank har idag krav om inden en konto at:

Identificere ejerne (kørekort eller pas)

Kende formålet godt (generelt forretningsplan)

Kende omfanget godt (generelt budget)

og lidt til. Det er hvidvaskningslov, og overholder de ikke den får de meget store bøder. I behøver formentlig ikke være utroligt detaljerede, men forvent ikke at finde en bank der ikke stiller kravet og forvent i det hele taget, selv at skulle garantere med selvskyldnerkaution i forhold til IVS med 1 krone, som jeg bestemt normalt slet ikke vil anbefale. Hvordan vil I financiere noget som helst - I skal ha to lovpligtige arbejdsskadeforsikringer som sikkert koster + 3.000 kr og der vil være masser af andre start omkostninger. I IVS kan I ikke bare bruge private penge i starten - og er der længerevarende behov, så skal pengene i alle fald lånes ind til markedsrente som I skal opgive til skat og selskabet ha som udgift (ikke i sig selv et problem, men tænk over det)

Det er generelt ikke let at få en bank til et 1 krone projekt, så hvis I kan aflevere en let forretningsplan og budget, og så få kontoen, så gør det 

Læs meget gerne min E-bog om IVS som har stiftelse, problematiken om 1 krone - huskelister og meget andet som vil være vigtigt for jer her i starten

god vind med projektet - venligst john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 11:03

Tak for svaret!

"Hvordan vil I financiere noget som helst - I skal ha to lovpligtige arbejdsskadeforsikringer som sikkert koster + 3.000 kr og der vil være masser af andre start omkostninger" - Hvis der er lovpligtige arbejdsskadeforsikringer til +/- 3000 kr., hvordan kan man så nogensinde indskyde mindre?

På nuværende tidspunkt har vi alle værktøjer, samt lokaler osv. til udførelsen af vores pilotprojekter, men de juridiske formaliteter som forsikringer, må vi erkender står mere uklart.

Vi kan på nuværende tidspunkt færdiggøre forretningsplanen + budgetter (lav detaljering for budget), så det er som udgangspunkt ikke et større problem.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23

Dennis Nordli Hansen:
På nuværende tidspunkt har vi alle værktøjer, samt lokaler osv. til udførelsen af vores pilotprojekter, men de juridiske formaliteter som forsikringer, må vi erkender står mere uklart.

de værktøjer bør vel ind i selskabet (for at gi fradrag ved f.eks at blive solgt fra jer til selskabet uden moms) og lokaler kan jo koste penge - I det omfang det er korrekt, vil det jo koste selskabet penge som de jo kun kan ha, enten ved startkapital eller ved at I lægger ud, og er det i lidt længere tid, som formelt lån med markedsrente til selskabet

Forsikring: Arbejdsskadeforsikring er lovpligtig for alle ejere af selskaber hvis de er aktive, uanset løn, regn ca 1800 kr per person p.a. Der vil sikkert være andre udgifter men alt er nævnt i den bog jeg vovede at anbefale. Det bør nok være de bedste 44 kr + moms du kan bruge inden i er færdige med jeres IVS

Jeg bare lav simpel forretningsplan og budget - netop med stiftelsesomkostninger (som I også bør lade selskabet betale. Der er ikke fradrag for omk men for momsen - også med i bogen), måske hjemmeside - internet - visitkort - nævnte forsikring - evt netbanks forsikring (erhvervskonto ikke dækket ved netbanksindbrud også del af bogen) og evt forsikring af værktøj/lokaler osv

Det er ikke spor unormalt, at man ikke har indtægter og/eller udgifter af betydning i starten, så den del forstår banken, de vil bare kunne dokumentere, at de har checket, og at I har sat jer ind i, at der skal bruges lidt penge, og ved hvor de skal komme fra, indtil der kommer indtægter ind

god vind med det  John Hannover

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Mar 12
Skrevet kl. 11:49

Jeg køber og gennemgår bogen (Du sælger den godt)!

Vi er begge studerende og har deraf en række fordele, hvilket bl.a. betyder, at vi er blevet optaget i et iværksætter-kontor på skolen, hvor vi lige har fået tilknyttet en prof. rådgiver, som vi har første møde med torsdag. Der tager vi naturligvis disse punkter med.

Tak for hjælpen! Vi skal nok få det løst, så de store planer kan realiseres ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

Dennis Nordli Hansen:

Jeg køber og gennemgår bogen (Du sælger den godt)!

Vi er begge studerende og har deraf en række fordele, hvilket bl.a. betyder, at vi er blevet optaget i et iværksætter-kontor på skolen, hvor vi lige har fået tilknyttet en prof. rådgiver, som vi har første møde med torsdag. Der tager vi naturligvis disse punkter med.

Big Smile Jo - det er faktisk fordi jeg tror den kan hjælpe mange der idag bare kaster sig ud i IVS - sandheden er at der er meget få penge i det Stick out tongue Hvor er det godt, at skoler kan stille den slags til rådighed - lokaler og rådgiver - super iværksætterhjælp. Husk skolens forsikring næppe dækker jeres ting i lokalet men alt det kan rådgiveren givet hjælpe med

En gang god vind mere

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)