Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. Regnskab til I/S med henblik på Excel opsætning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 16
Fra  Småt & Godt I/S Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at der er en del indlæg vedr. dette emne, men de fleste får svar som et simpelt eksempel, eller et link til et onlinesoftware system.
Hvad med alle os som gerne vil lave det hele selv i Excel.

Jeg tænker der er en hovedregnskab, som styrer driftsregnskab og resultat for I/S.
Og så 2 separate regnskaber for de 2 interessenter, hvor man registrere lån til firma og udtræk fra firma..

Men det jeg tænker på, hvordan påfører man, som mellem regning indlån fra Interessenter til Firma, og det samme med udtræk til person konti.?
Har nogle eksempler på dette?

Er der andre ting, som er vigtige, udover self. momsregnskab.

Er det nogle som har et eksempel på momsregnskab, eller er der bare såre simpelt.

Købsmomssalgsmoms = det man skal give til skat.

Mvh
Gus

Tilmeldt 14. May 15
Fra  Småt & Godt I/S Skrevet kl. 09:39

Vil en måde at gøre det på, at bare påfører det under omsætning / salg, som et punkt.

Som eksemple herunder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. May 15
Fra  Småt & Godt I/S Skrevet kl. 11:30

Tænkte jeg nok du vil sige, men det ville være rart med kommentar og hjælp til excel også.
Et er at bruge online program, men det har skam også sin charme at vide hvordan mekanismerne virker, uden bare at trykke på knapper.

Så kunne godt tænkte mig feedback til at gøre det endnu bedre i excel. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47

remy ymer (prøv at google) havde et excel program til salg en gang - Jeg synes bagdelen ved excel er dels vanskelige at følge moms - specielt med importmoms osv og ofte vanskelige status/balance

Man kan godt få ikke online programmer - summa kunne vist tilmed eksportere til excel - men kan nok ikke sige andet klogt om excel som jeg holder meget af - men ikke mener er 2015 tidsvarende til regnskaber

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 14
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 12:10

Hej Gus

Det er også en idé at bogføre posteringer ved at kreditere det til en konto og debetere det en anden. Der er forskel på om konti er kredit eller debit. Dette gør det nemt at udregne primo- og ultimoposteringer. Ved ændring af regnskabspraksis kan det også blive nødvendigt.

Momsregnskab er ikke helt så simpelt, hvis du fx. har fradrag for afgifter.

Jeg vil helt klart råde dig til at gøre som John siger: brug et online regnskabsprogram. Der er mange ting at huske vedr. bogføring og regnskab - og du kan ende med at bruge rigtig meget tid på det, især hvis foretagendet vokser. Spar dig selv for fremtidig hovedpine, brug din tid på værdiskabelse for dine kunder og sæt dig evt. ind i regnskab sideløbende.

Modtager ikke mails fra debatten - send PB for opfølgning

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:11

Nu er der mange forbehold for anvendelse af Excel som regnskabsprogram. Det kan udmærket anvendes som regnskabsprogram.

Vær dog opmærksom på, at det ikke kun er en listning af posterne, idet dette ikke vil være i overensstemmelse med bogføringslovens bestemmelser. HUSK! Der skal være afstemninger og modkonti til samtlige poster.

Tonny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)