Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsløsning

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville såmænd meget gerne beholde dankort pga af gebyr.
Vil bare gerne have flere spiller ind over det.
Hvorfor skal en forretning styrer det?
Lige nu ser jeg det fra de nystarter jeg arbejder med og er sikker på dankort giver god mening andre steder.

For den lille nystarter er det bestemt ikke en god forretning og bliver det først den dag de bliver store.

Alle de andre som du kigger på skal jeg ikke kunne sige.
Der sidder du garanteret med tal som viser en del.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Firmaconnect.net:
Personligt ville jeg elske at dankort døde helt
det er vrøvle argumentation i mine øjne. Det er en superbillig betalingsordning som danskerne generelt har enorm fordel af - og som betydelige danske webshops har enormt fordel af - i modsætning til alle andre ordninger der tager flere % af alle betalinger

Dankort er i den grad en fordel. Det kan så være man synes NETS er dårligt - men man kan ikke ha dankort uden det er monopol - det ville være helt umuligt. Bankerne ville da givet gerne af med det - de får meget mere ud af al nethandel uden dankort - så en kamp mod dankort, fordi det for små shops er for dyrt, er for mig en helt forstyrret holding

De små har da masser af muligheder uden dankort - helt som de ville ha hvis dankort ikke fandtes. Hvorfor ønske dårligt for noget, som sparer danskerne for millioner af gebyrer? Det er en utrolig heldig ting, at vi har dankortet, og banker og kreditudbydere må så leve med, at vi slipper langt billigere, end uden dankortet

At ønske dankort skal dø for at gavne de små er totalt mangel på viden. De små villle intet spare - de ville ha samme opad bakke og ikke få billigere løsning, og alle danske forbrugere via butikker og alle større online handler, ville aflevere MEGET mere til banker og kreditselskaber end de gør idag. Underligt ønske helt ærligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Faxe
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 161
Fra  hyggebox.dk Skrevet kl. 22:42

Det kunne jo være meget "sjovt" at se tal for en webshop der har "droppet" dankort - og kun tager visa/dankort! 

Dankortet er jo også et "salgsargument" ... og for en forbruger (og mulig kunde) en sikkerhed - og noget de kender og har tillid til! :) 

Jeg er ved at starte online salg ... og kunne ikke forestille mig IKKE at have dankortet med! Det kan da godt være det er "dyrt" ... men hvad koster det pr. ordre fordelt over et år? Hvor mange dankortbetalinger regner du med at modtage? Jeg er KUN på det danske marked - og derfor (synes jeg) der SKAL være et rent dankort!  

Blot mine 5 ører ... vi er heldigvis forskellige :) 

Mange hygge hilsner

Jimmy

hyggebox.dk - Danmarks hyggeligste! Hygge leveret med posten - hver måned!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 23:03

Cookie - John Hannover:

Firmaconnect.net:
Personligt ville jeg elske at dankort døde helt
det er vrøvle argumentation i mine øjne. Det er en superbillig betalingsordning som danskerne generelt har enorm fordel af - og som betydelige danske webshops har enormt fordel af - i modsætning til alle andre ordninger der tager flere % af alle betalinger

Dankort er i den grad en fordel. Det kan så være man synes NETS er dårligt - men man kan ikke ha dankort uden det er monopol - det ville være helt umuligt. Bankerne ville da givet gerne af med det - de får meget mere ud af al nethandel uden dankort - så en kamp mod dankort, fordi det for små shops er for dyrt, er for mig en helt forstyrret holding

De små har da masser af muligheder uden dankort - helt som de ville ha hvis dankort ikke fandtes. Hvorfor ønske dårligt for noget, som sparer danskerne for millioner af gebyrer? Det er en utrolig heldig ting, at vi har dankortet, og banker og kreditudbydere må så leve med, at vi slipper langt billigere, end uden dankortet

At ønske dankort skal dø for at gavne de små er totalt mangel på viden. De små villle intet spare - de ville ha samme opad bakke og ikke få billigere løsning, og alle danske forbrugere via butikker og alle større online handler, ville aflevere MEGET mere til banker og kreditselskaber end de gør idag. Underligt ønske helt ærligt

vh John H

Du er da i godt humør Smile
Altså min personlig mening er helt hen i vejret og alligevel gider du spilde en hel roman på det!

Kan man ikke se det fra flere vinkler og at fra de små som gerne vil det samme som andre (tage dankort), er det simpelthen for dyrt at betale de faste gebyr.
De er egentlig ligeglad med pris pr transaktion da der ikke er så mange og vil hellere spare på årlig udgifter for at få lov til at tage det kort, de få gange de skal bruge.

Er du ikke regnskabsmand som nemt kunne regne det lille regnestykke ud?
Nå, egentlig lige meget, de små butikker kan selv!

Fra Faxe
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 161
Fra  hyggebox.dk Skrevet kl. 23:13

Hvad er argumentet for IKKE af vælge nets siger du - andet end pris? 

hyggebox.dk - Danmarks hyggeligste! Hygge leveret med posten - hver måned!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25

Firmaconnect.net:
Du er da i godt humør
Altså min personlig mening er helt hen i vejret og alligevel gider du spilde en hel roman på det!
ja for du kunne jo få nogen til at tro du fattede sagen. Det mener jeg slet ikke du gør. Du vil bare ha, at alle danskere skal betale mere i gebyr for at kort-handle - for at glæde små nye shops

www.kortgebyr.dk har været givet ofte og gør det jo let at bedømme. Det du vil er, at alle danskere skal betale mere for brug af kort - for at de små shops der ikke har glæde af dankort grundet startomk.  kan få samme vilkår = alle skal ha det lige så dyrt som de små der har det dyreste - eller den gamle Ritt - Det ikke alle kan lære skal ingen lære

Det helt enkelt vrøvl du er ude med fordi du ikke har forstået sammenhænget - og det har intet med humør at gøre faktisk. Jeg forsvarer ikke NETS for de har givet fejl men Dankort er SUPER for Danmark og danskere og kan ikke ligge i andet end monopol ( og det kan så være NETS eller andet - jeg gir pokker). Stop med at kritisere mit humør og sæt dig ind i sagerne Big Smile

vh John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31

Jimmy Lerche:

Det kunne jo være meget "sjovt" at se tal for en webshop der har "droppet" dankort - og kun tager visa/dankort! 

Dankortet er jo også et "salgsargument" ... og for en forbruger (og mulig kunde) en sikkerhed - og noget de kender og har tillid til! :) 

Jeg er ved at starte online salg ... og kunne ikke forestille mig IKKE at have dankortet med! Det kan da godt være det er "dyrt" ... men hvad koster det pr. ordre fordelt over et år? Hvor mange dankortbetalinger regner du med at modtage? Jeg er KUN på det danske marked - og derfor (synes jeg) der SKAL være et rent dankort!  

Blot mine 5 ører ... vi er heldigvis forskellige :

ca 7% har kun dankort - og de tabes. Om der tabes flere - næppe hvis man selv æder visa gebyret på visadankort - med mindre man mener at selve det, at en shop har rent dankort logo med giver fordel

Hvad prisforskel er for shop er let på Ulriks www.kortgebyr.dk - sæt flueben i dankort og tag det bort - og dine egne snit-priser og antal handler

Små shop kan med fordel fravælge dankort - store shops vil altid ha fordel i dankort. Derfor har i princip alle danske større shops det - Udenlandske kan ikke få dankort og er smask sure (læs prøver med EU sager) over at de kun kan tilbyde Visa osv og skal af med langt større gebyrer end dansk ejede shops kan . Det ses som EU handelshindring at kun dansk ejede shops kan tilmelde NETS og dankort, men til nu ser det ud til at DK holder ud.

vh John Hannover

Fra Langå
Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:34

Til information er det almindelige "DANKORT" ved at udgå og der findes derfor VISADankort (Udstedt i DK) som er den man får i fremtiden

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 23:36

Hej

Nu synes jeg vi skal holde en god tone :)

Her blandes lidt æbler og bananer sammen i min optik.

Det er påstået at man ikke kan starte en netbutik uden Nets - det er i mine øjne helt forkert. Der findes masser af alternativer til det rene dankort. Det kan være visa-dankort, visa/mastercard, det kan være alternative betalingsformer ala mobilepay, viabill, paypal og klarna eksempelvis. Man kan fint starte en netbutik uden aftale m. Nets. Og særligt for en butik uden mange transaktioner kan det måske ligefrem være den billigste måde at komme i gang på. Men straks man får flere transaktioner leverer Nets m. dankort-aftaler det billigste produkt.

Der er så også udtrykt ønske om at Dankort skal dø fordi det kun vil os det skidt. Det er i min optik også direkte dumt. Jeg tror følelser overfor Nets og monopoler generelt spilder ind i så direkte en irrationel og for os alle fordyrende tankegang.

Lad mig sige det igen. Internationale spillere som visa og mastercard ligger ikke søvnløse om natten fordi de vil os det bedste. De tjener primært deres aktionæreres interesser.

Fortsat god aften

Thomas Jensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42

Jeg synes da jeg holder god tone - mener aner heller ikke om det var mig der blev anklaget.

Indlægget om at Dankort er ved at dø er også forkert- vi ved det ikke - det sikret en del år frem

Dankort er og bliver en kæmpe fordel for danske forbrugere og dermed for de danske shops generelt der lever af disse forbrugere og en afskaffelse er slet ikke en tanke der har interesse, hverken i yderste venstrefløj eller højrefløj. Det er kun i Visa (mange bankers) masters -  paypal osv interesse - og det er altså hverken i forbruger eller webshops intersse. Det et og bliver en total misforståelse og som Thomas skriver - bunder det i en alm. frygt for monopol, avisskrivninger om nets og nye starteres problemer (oftest helt ok at det er problem) med at få aftale uden at stille garanti.

vh John Hannover

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)