Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsløsning

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lige et par kommentarer, til de iøvrigt rigtige pointer.

Tallet for de rene dankort er nede på 4,4% hos os nu (af samtlige transaktioner på tværs af alle merchants og alle betalingsmetoder over de seneste 30 dage hos QuickPay).

Bankerne udsteder mig bekendt ikke rene dankort længere - så det tal vil fortsætte sit fald.

Og så en note til det m. at det tager lang tid at få indløsningsaftale. Det er lidt urimeligt _altid_ at blame indløseren. Rent faktisk er det som oftest merchant der ventes på i processen fordi de mangler at indsende noget information. Nets/Teller har 14 dage som målsætning, såfremt butikken har styr på sit. Og rent faktisk kan klassens ny frække dreng clearhaus.com pt. levere indløsningsaftaler fra dag til dag.

vh

thomas

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 11:22

Cookie - John Hannover:

Undskyld men jeres statistik er som en bikini. Afslører en del men skjuler det værsentlige. gennemkørsler via nets og dankort er ikke faldende da alle (næsten) betydende danske onlineshops bruger nets og dankort.

Samlet står dankort for ca 80% af samlede online (ikke butik men rent online - langt mere i butik) eller 79% mere præcist af alle handler Det skyldes at visadankort altid er rent dankort når man bruger nets. Det er derfor ligemeget hvad rene dankort som sådan gør -  Det der tæller er visadankort

Man taber kun ca 7% hvis man tænker på hvem der KUN har rene dankort, men det er jo ret uvæsentligt da visadankort jo ikke bare er lidt - men meget dyrere at tage end dankort

Små shops kan sagtens ha det billigst uden dankort, men for større er dankort en total selvfølge

se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/hvad-er-betalingsgateway-og-hvad-er.html  hvor statistiken er uddybet af de store brugere - og test dig selv hos www.kortgebyr.dk med og uden flueben i dankort, for at se den gebyr mæssige side og total pris for dig

vh John Hannover

Hej Cookie.

Nu tænker jeg på små nystartet webshops som er tvunget til at bruge nets.
Med deres priser er det svært at starte op som ny.
Er man allerede stor er jeg enig, dankort er meget billigere men sådan er det ikke for den lille som skal betale for opkobling gennem nets.

Personligt ville jeg elske at dankort døde helt

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Fra  QuickPay Skrevet kl. 11:25

Firmaconnect.net:
Nu tænker jeg på små nystartet webshops som er tvunget til at bruge nets.

hvorfor ?

vh

thomas jensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 11:55

Med alt respekt for quickpay (I gør et fantastisk arbejde)
Jeg laver mange shops og har oplevet mange problemer med Nets.
Ikke bare en ventetid på op til 8 uge (nogle gange længere) men ind imellem vil de også styre dele af hvordan shoppen skal se ud.

Jeg har en enkelt gang oplevet at nets mente der var for få produkter og derfor lavede deres egne mening om at shoppen ikke var færdig.
Da jeg spurgte til hvor mange produkter de mente min kunde skulle putte ind før de var tilfredse kunne de godt selv se at de var gået over gevind.

Hvis du huske teledanmark og deres monopol på telefonledninger, ja så er nets samme sted.
Monopol er bare ikke godt da det går ud over kundeservice.
Jeg har i hvert fald ikke oplevet det positive i at de styrer 100% det kort.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16

Jeg tror spørgsmålet mere gik på, hvorfor man var tvunget til at bruge Nets (hvis vi lige ser bort fra, at de har monopol på Dankortet). Der er jo mange udbydere på market, hvilket jeg tror Thomas mente :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Fra  QuickPay Skrevet kl. 12:17

Hej

det var det thomas mente ja :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:23

De er eller har været tvunget til at bruge nets netop pga af dankort, hvilket mange vælger på så det er professionelt.
Enten som ren dankortløsning (hvor mange så vælger kun at bruge nets i stedet for 2 udbyder) eller med 2 udbyder.

I hvert fald det jeg oplever Smile

Håber det giver svar.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Fra  QuickPay Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

ikke sikker på at jeg helt forstår? hvem tvinger dem.

Man kan fint modtage visa/dankort hos en vilkårlig internatlional indløser. Både swedbank og i al fald clearhaus.com tilbyder aftaler uden oprettelsesgebyr og uden løbende afgift.

Det eneste nets kan som ingen andre kan er at håndtere _rene_ dankort (som der ikke er mange af tilbage).

vh

thomas jensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 12:29

Enig, også derfor jeg er glad for at se de tal på rene dankort i dag.
Tror altså vi er enig Thomas og kender godt de andre udbyder og at i også tilbyder dem i jeres system.
Siger bare at med det rene dankorts død er nets monopol væk og det er jeg glad for.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Fra  QuickPay Skrevet kl. 12:36

Hej

Sagen er ikke sort/hvid - jeg er ikke glad på det danske samfunds og de danske butikkers/forbrugeres vegne.

Dankortet er det billigste kort overhovedet at processere transaktioner på. (gebyret er lovbestemt). At tro at visa/mastercard vil os det bedste... come on.

Det er i den her kontekst naivt (i min optik) at fri markedskræfter giver bedre forhold/priser for forbrugere end noget lovreguleret. Ulempen her er at de fri markedskræfter her er reguleret af kapitalfonde m. venner - og enhver ved jo at de alle vil os det bedste.

Vi skal være glade for vores dankort så længe vi har det - det er ikke det lovregulerede der fejler noget.

best

thomas

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)