Hej Lige et par kommentarer, til de iøvrigt rigtige pointer. Tallet for de rene dankort er nede på 4,4% hos os nu (af samtlige transaktioner på tværs af alle merchants og alle betalingsmetoder over de seneste 30 dage hos QuickPay). Bankerne udsteder mig bekendt ikke rene dankort længere - så det tal vil fortsætte sit fald. Og så en note til det m. at det tager lang tid at få indløsningsaftale. Det er lidt urimeligt _altid_ at blame indløseren. Rent faktisk er det som oftest merchant der ventes på i processen fordi de mangler at indsende noget information. Nets/Teller har 14 dage som målsætning, såfremt butikken har styr på sit. Og rent faktisk kan klassens ny frække dreng clearhaus.com pt. levere indløsningsaftaler fra dag til dag. vh thomas |
Cookie - John Hannover:Undskyld men jeres statistik er som en bikini. Afslører en del men skjuler det værsentlige. gennemkørsler via nets og dankort er ikke faldende da alle (næsten) betydende danske onlineshops bruger nets og dankort.
Samlet står dankort for ca 80% af samlede online (ikke butik men rent online - langt mere i butik) eller 79% mere præcist af alle handler Det skyldes at visadankort altid er rent dankort når man bruger nets. Det er derfor ligemeget hvad rene dankort som sådan gør - Det der tæller er visadankort
Man taber kun ca 7% hvis man tænker på hvem der KUN har rene dankort, men det er jo ret uvæsentligt da visadankort jo ikke bare er lidt - men meget dyrere at tage end dankort
Små shops kan sagtens ha det billigst uden dankort, men for større er dankort en total selvfølge
se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/hvad-er-betalingsgateway-og-hvad-er.html hvor statistiken er uddybet af de store brugere - og test dig selv hos www.kortgebyr.dk med og uden flueben i dankort, for at se den gebyr mæssige side og total pris for dig
vh John Hannover
Hej Cookie.
Nu tænker jeg på små nystartet webshops som er tvunget til at bruge nets.
Med deres priser er det svært at starte op som ny.
Er man allerede stor er jeg enig, dankort er meget billigere men sådan er det ikke for den lille som skal betale for opkobling gennem nets.
Personligt ville jeg elske at dankort døde helt