Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken konto til betaling af skat ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skat jeg har betalt i mit enkeltmandsfirma, hvilken konto i Dinero registrere man den betaling på ?

Jeg har fundet konto "60180 - B-skat". Ville i registrere dem under den konto ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46706
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19

den kan du sagtens bruge - men jeg ville nu slet ikke tage b skat i enkeltmands ind i regnskabet - Det er jo ikke en udgift (og bliver det heller ikke på konto 60180 så derfor er den OK) - og der er ikke krav om det skal ind og det har som heller ikke nødvendigvis direkte sammenhæng med skat af overskud, da du jo kan ha anden indtægt fra arbejde, hvor en stor del af skatten fra virksomheden betales

Jeg ville bare betale den privat - men smagssag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:36

Dette er skat som jeg skylder fra mit 2014 regnskabsår, hvor jeg havde oplyst 0 kr i overskud. Jeg oplyste 0 kr fordi det var mit første år som selvstændig. Så det er hele den skat der skal betales nu. I 2015 har jeg på min forskudsopgørelse gættet mig til hvad jeg tjener i år, så der burde jeg, som du nævner, betale skat løbende gennem min privatøkonomi.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46706
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22

KS71:
Dette er skat som jeg skylder fra mit 2014 regnskabsår, hvor jeg havde oplyst 0 kr i overskud. Jeg oplyste 0 kr fordi det var mit første år som selvstændig. Så det er hele den skat der skal betales nu. I 2015 har jeg på min forskudsopgørelse gættet mig til hvad jeg tjener i år, så der burde jeg, som du nævner, betale skat løbende gennem min privatøkonomi.
jo men det gør jo som sådan ingen forskel og som du bogfører i Dinero er det jo stadigt din privatøkonomi - det er jo ikke en firmaudgift - så det er mere hvis du mener det afspejler skatten korrekt (at du ikke har betalt noget af skatten via anden indkomst) eller du synes du vil bruge firma bank til at betale fra, hvor det så er lettere at bruge den konto. Det er din privatøkonomi uanset hvad

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)