Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremleje af kontorpladser i erhvervslejemål (kontrakt, moms etc.)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputs, men er snarere mere forvirret nu ;)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:58

Det skal du ikke være :)

1) Du fremlejer uden momsberegning

2) Du er tvunget at momsregistrere dig når din aktivitet omsætter for mere end kr. 50.000 pr løbende 12 mdr.

3) Du kan vælge frivillig momsregistrering nu og få momsfradrag på div driftsudgifter. men du skal så samtidigt beregne moms af dine salgsfakturaer.

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:10

Okay - tak :) 

Og hvis jeg momsregistrerer mig, men intet sælger, kan jeg stadig få momsfradrag?

Og huslejen fra de andre går IKKE for at være salg/indtjening, eller?

Og min egen husleje går IKKE som udgift, når der ikke er moms på regningen, eller?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:14

hello-hello:

Okay - tak :) 

Og hvis jeg momsregistrerer mig, men intet sælger, kan jeg stadig få momsfradrag? ------ Ja, men kun såfremt det er midlertidigt. Hvis du aldrig omsætter vil du sandsynligvis få dine fradrag underkendt.

Og huslejen fra de andre går IKKE for at være salg/indtjening, eller? ------- det er ikke salg nej, men anden indtægt til nedbringelse af egen husleje. Det er ikke din aktivitet at leje ud. Bliver det en omfattende del af din aktivitet, så er det noget andet.

Og min egen husleje går IKKE som udgift, når der ikke er moms på regningen, eller? ----- Jo, den er stadig udgift uanset om du har moms på eller ej.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:40

hello-hello:

Og hvis jeg momsregistrerer mig, men intet sælger, kan jeg stadig få momsfradrag?

Ja, det kan du som udgangspunkt. Momssystemet har ikke nogen begrænsning i forhold negativ moms (selvfølgelig under forudsætning af, generelle momsfradrags regler overholdes)

I få tilfælde har Skat dog nægtet en momsregistrering, hvis de ikke mener der er udsigt til nogen omsætning overhovedet. Men som regel ikke noget man skal bekymre sig over.

hello-hello:

Og huslejen fra de andre går IKKE for at være salg/indtjening, eller?

Og min egen husleje går IKKE som udgift, når der ikke er moms på regningen, eller?

Der er forskel på skat og moms. I forhold til moms tæller din husleje ikke med som udgift med momsfradrag, da der ikke fra din udlejers side er lagt moms på huslejen til dig.

I forhold til skatten er reglerne lidt anderledes. Det er din bruttohusleje som tæller med i opgørelsen af den skattepligtige indkomst, altså den husleje du betaler fratrukket den huslejeindtægt du har fra fremlejen.

I forhold til skat er der yderligere et forhold at tage højde for. Hvis du har underskud i for mange år i træk, er der risiko for at skat betragter dig som hobbyvirksomhed, også taber du et evt. underskud som din virksomhed måtte have. NB; du kan sagtens have underskud de første par år uden at skulle bekymre sig herom, der skal bare være udsigt til et overskud i fremtiden.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)