Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina- en anden planet

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

HMH 66:
mindste usikkerhed,sagde de ikke noget om....jo da

 

Det er da stadig lovligt for dig som kunde at tænke sig om! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Men i øvrigt lyder det lidt mærkeligt at du ikke kan få dine penge tilbage, nu hvor Kina gør rigtigt meget for at bekæmpe korruption.  Noget kunne tyde på at du ikke har haft fat i de rigtige folk til at hjælpe dig.

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men bankansatte skulle da vide lidt,og ikke. Bare sidde og kikke på aktier,samt drikke kaffe

endviddere spørg den danske ambasade,samt soek

hvor mange danskere der har misted

de fleste mellem 1-2 mill kr,samt den værste 30 muo 

kr..jeg ikke så meget ..og font vi kan fraskrive det her i dk..men dæleme ikke stolt af rådgivning

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Men var i Shanghai centrum ( Padong) ved bank of commition ..med politi,hvor banken sagde de havde modtaget pengene..kunden havde fået dem,samt konto eksterede...politi sagde de intet kunne gøre,pga ingen krimilitet ...banken. Kunne ikke trække penge tilbage..det er over et år siden vi betalte nu...Politi i Kina siger,at det er politi i Danmark der skal løse det,og omvendt

Min kone og jeg siger,vi lukker den her..for det jeg oplevede i Kina,ønsker jeg ikke for nogen...stå med hjemrejse i lufthavne tilbageholdt af politi i 2 timer

for hvad????

bare aldrig mere

og jo du havde da ret...er en del billigere derovre,men bare luft

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
I jagten på billige priser har folk det med at glemme at Kina udover at være mega korrupt også er et diktatur  - Støtter du et diktatur?   Ifølge Transparency´s korruptions index ligger Kina som nr. 136 af 175 lande alt et mega korrupt land.  

Men hvad og hvordan undersøger Transparency hvad korruption er ? Ja det er meget tydeligt i Kina, men der forgår mangt og meget under bordene, og i det skjulte, i lande som vi ikke regner for korrupte, inklusiv Danmark. I Danmark hører vi bare ikke så meget om det, medmindre det virkelig er store sager som går helt af sporet, som f.eks. sagen med Stein Bagger. I Danmark drejer det sig mere om ting som nepotisme, og at man kan opnå noget ved at kende nogen der kender nogen, som en gang har set et billede af Tordenskjold, ting som er meget svære at bevise, og ofte ikke kommer frem i dagens lys.

Et land som USA er da også korrupt, bare tag de seneste sager der er dukket op inden for en uge, hvor det er kommet frem at mennesker har siddet uskyldigt på dødsgangen i 20-30 år for forbrydelser de ikke har begået, men hvor FBI har fremstillet "beviser" i mod dem. Eller alt det svindel CIA laver, det kalder jeg i den grad korrupt. Så hvis man handler med USA, så støtter man også et korrupt land.

Korruption er en svær størrelse, og hvem er værst ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan

USA ligger som nr. 17 ud af 175 lande (2014 tal)  så mon ikke de falder længere ned på listen i år eller næste år?  Danmark ligger som nr. 1 på listen, sjovt nok er det New Zealand der er nr. 2, Finland er nr. 3 og Sverige og Norge hhv. nr. 4 og 5.

Transparency´s defination på korruption er:

Definition

Transparency International definerer korruption som: “misbrug af betroet magt for egen vindings skyld“. Ordet “egen” skal forstås bredt, så det også kan omfatte en gruppe af fysiske eller juridiske personer, ligesom ordet “vinding” kan omfatte penge, værdier eller andre fordele.

Der findes ikke én udtømmende opremsning af handlinger, som tilsammen dækker begrebet “korruption”. Nedenfor er oplistet en typiske række korrupte handlinger samt konkrete eksempler (virkelige/anonymiserede eller konstruerede). Korruption kan forekomme både i den offentlige sektor og i den private sektor.

Korruption bliver lovmæssigt defineret og håndhævet forskelligt fra land til land, såvel straffemæssigt som skattemæssigt. Man har dog i bl.a. OECD’s konvention om bekæmpelse af bestikkelse af udenlandske tjenestemænd fastlagt nogle fælles begreber, som de deltagende lande skal implementere og håndhæve. Nævn ordet “korruption” for en tilfældig dansker, og vedkommende vil sandsynligvis fortælle dig, at det er noget negativt, noget fordækt og noget ulovligt. Det er mindre sandsynligt, at han eller hun vil kunne forklare nærmere, hvad korruption egentlig er. Det er i og for sig ikke mærkeligt, eftersom “korruption” dækker over en lang række gerninger, som er løst beslægtede med hinanden.

Du kan læse mere om transparencys arbejde her. 

www.transparency.org

www.transparency.dk

Tilmeldt 29. Apr 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

ærgeligt at høre om dén oplevelse. Jeg har handlet med kineserne i 10 år, har leverandører fra østkysten, midtlandet og Hong Kong. Jeg har haft adskillige rejser og besøg på messer, til fabrikker osv, og er altid blevet taget godt imod. Jeg får jævnligt sendt varer med Fedex Fra mere end 8 forskellige faste leverandører. jeg har aldrig oplevet at blive snydt for så meget som 25 øre, og har altid følt mig imødekommet og kompenseret når der evt har været kvalitetsproblemer osv. 

så der er også ærlige forretningspartnere at finde i Kina.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

montmartre:

Hej

ærgeligt at høre om dén oplevelse. Jeg har handlet med kineserne i 10 år, har leverandører fra østkysten, midtlandet og Hong Kong. Jeg har haft adskillige rejser og besøg på messer, til fabrikker osv, og er altid blevet taget godt imod. Jeg får jævnligt sendt varer med Fedex Fra mere end 8 forskellige faste leverandører. jeg har aldrig oplevet at blive snydt for så meget som 25 øre, og har altid følt mig imødekommet og kompenseret når der evt har været kvalitetsproblemer osv. 

så der er også ærlige forretningspartnere at finde i Kina.

Er helt enig i din iagtagelse, oplever Kina på samme måde.. selvfølgeli er her også svindlerer, men de er som regl nemme af afsløre hvis man er her,
jeg er også enig med trådstarter i Kina ikke er som hjemme, jeg syntes det er som at komme til en anden en anden dimension eller en parallel verden :-)


Her fortæller en dansker som flyttede til kina om hvordan han oplever Kineserne (god blog for øvrigt)  http://www.suzhou.dk/index.php?id=13

 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 272
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ok det lyder satme ikke godt det her ! 

håber, selv om det nok ikke sker, at i finder ud af noget :)

Danmarks nye eksklusive sexshop winkwink.dk. Der har et stort udvalg af sexlegetøj, og lingeri.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
USA ligger som nr. 17 ud af 175 lande (2014 tal)  så mon ikke de falder længere ned på listen i år eller næste år?  Danmark ligger som nr. 1 på listen, sjovt nok er det New Zealand der er nr. 2, Finland er nr. 3 og Sverige og Norge hhv. nr. 4 og 5.

Ja Ravn, jeg er helt med på det med Transparency's index, og har også læst det. Men det ændrer ikke ved min holding, at f.eks. nepotisme, bedrageri, embedsfolks manipulation med oplysninger, CIA's bortførelser, småkrige og en masse andre handlinger kommer ind i min verden som korruption, men det er jeg klar over at Transpanrency ikke tager højde for, hvorfor jeg mener at deres index ikke kan bruges til andet end underholdning.

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)