Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kina- en anden planet

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 06:14
Hvor mange stjerner giver du? :

nick60:

Ja, det er en hammer kedelig situation i er havnet i.

Nu har jeg boet her i godt 8 år, og køber rigtig meget og sender til EU - so far er jeg ikke blevet svindlet, men kender flere danske firmaer der er blevet det, på mere eller mindre samme måde som jer - så ja, man skal passe på og vide hvad man gør - og det gælder ikke kun fra Kina - der er svindlere alle vegne.

Måden jeg ALTID gør det på ved nye leverandører er, at efter den første kontakt besøger jeg virksomheden - tjekker om der er ordentlige forhold - om de er eksport orienteret etc. Bruger sædvanligvis 2-3 dage sammen med dem - lærer dem at kende - men lægger ingen ordre endnu.

Når alt er på plads, priser, levering osv. besøger jeg U-anmeldt fabrikken igen - både for at se om de samme personer er der og hvordan der ser ud når de ikke venter besøg.

Er alt i orden her, lægger jeg min ordre og siger til dem, at når ordren er klar, kommer jeg og tjekker. OM jeg kommer og tjekker svinger lidt - det kommer an på min mavefornemmelse - men så kommer jeg 100% sikkert næste gang jeg lægger en ordre. Jeg er blevet personlig venner med ALLE mine leverandører i årenes løb og har 110% tillid til dem - men i opstarten SKAL man passe på og gøre sit forarbejde ordentligt - ligesom med alt andet her i livet.

Det er selvfølgelig en halvdyr måde at gøre det på, da jeg skal flyve 2-4 timer til stort set alle mine leverandører, hotelophold etc., men de penge er givet godt ud i den sidste ende.

Men håber i får redet trådende ud - selvom det nok bliver vanskeligt.



Du har fulstændig ret :-)

Hvor bor du i Kina? Jeg bor selv i Hong Kong

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 06:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenny A S Nielsen:

Hej Jack. Hvad koster dine ydelser. Er ved at starte en webshop med salg af lygter.

Hurtigt Amino tilbud i maj måned 2015, 1000,- dkr pr dag + omkostninger (som bla dækker transport)

 fang mig evt på min mail km@buymecca.com

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :

HMH 66:

Hej Brian

jo tak det sagde sydbank og Nykredit også EFTER  ulykken!!!!!!! 

Men hele min / andres problem med handel med Kina,er altså hvis det går galt,er der ingen hjælp at hente derovre...selvom konto, bank,navn og firma har fået pengene.....frygteligt ikke?

tænk hvis det var sådan herhjemme....nethandel gik istå

kort og godt aldrig aldrig anbefale Kina 

ps  min ordre fyldte også 4 container....grus udstyr fylder meget

mvh

hans 

Hej Hans

Det virker vitterligt ikke som om du er interresseret i hjælp men bare lukke luft ud, desværre kan man sige, for rembursen går vitterligt begge veje ift. bankerne så den bank der stiller den er ligeså ansvarlig som den bank der skal modtage pengene for at varerne bliver leveret og bankerne bliver vitterligt smidt ud af swift systemet hvis de ikke overholder de gældende regler for remburs. Og tror du en bank vil være træt af ikke at kunne modtage og sende penge til udlandet ?

vh

Brian

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

jo da har stået meget meget alene..da de smed håndklædet i ringen

vi har brugt tid dagligt siden august....krop umuligt

rejst derover og oplevet det værste....altså i vores verden er det nemt at bruge penge,men hvis tilbage umuligt fra dette land...De snakker om kinesisk dommerkendelse....men hvis ligeså korrupt som min hjælp derovre,så nej tak...koster bare mere...

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

HMH 66

Du læser jo ikke hvad Brian skriver. Din version af hændelsesforløbet er brænd ærgelig, men istedet for at kigge ind ad, peger du fingre, og advarer mod Kina, selvom flere har haft ganske gode oplevelser med Kina. 

Vh Johnni

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da...ser hvad der skete for Ryan air- den sag følger jeg med i

hvis andre har haft held...bare godt...men siger bare for min side....aldrig Kina...og rigtig mange ved det..jeg har fortalt til

prøv at forstå det bøvl jeg har haft...100000 US plus 2 rejser derover uden held....øv øv

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo bankerne i Kina har jo fået pengene,og jeg har udførligt skrevet hvad jeg skulle have derovre

stk, ovs...og firma de skulle sendes til.....bare mærkeligt de ikke gør noget derovre....gider ikke rejse derovre mere....har fået nok

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

HMH66,

Igen, utrolig ærgerligt hvad du har været igennem og føler med dig - men du skal nok forsøge at komme lidt ´ned igen´ og begynder at tænke rationelt - når man panikker, som jeg føler du gør nu, går tingene ikke op i en højere enhed, men låser sig helt fast.

Men lad være med at ´udstille´ et helt land og en 1,3 milliarder befolkning som svindlere - klart vi har dem herovre - men det har alle lande - i DK kan jeg da lige nævne et par halvstore sager - Stein Bagger - OW Bunker - hvor mange mennesker tabte ikke formuer på dem? Derfor går du da (forhåbenligt) ikke rundt og udstiller Danmark som et ´svindler-land´?

Brug din tid konstruktivt - enten kom over dit beklagelige tab ELLER find nogle der er kvalificeret til at hjælpe dig og finde ud af, om der er noget at gøre.

Bare mit lille forslag, som du kan bruge eller lade være.

Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dømmer sådan kun bankerne,politi derovre

ambasaden hjælper heller ikke.....for mange sager

iøvrigt advarer de også...

hvis man køber i Kina...skal man give ordren derovre...vente til den er læsset på container..så er det nemmere....men så skakmat jo næsten bo derovre

jo da mødte da mange søde,venlige kineser,helt sikkert....men øv da..trode på fremtid med dem,idet jeg fik opfindelse ..og bragt derover..som nu er gone...

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Inden jeg lige smutter fra tråden af, så tag lige at google efter remburs håndbogen, så vil du se hvorfor remburser er herlige og hvorfor bankerne på begge sider at bordet ikke kan skride fra problemet. (de lokale banker i DK kan evt også blive gjort ansvarlige for udbetaling af pengene uden varer)

Udover det, hvis du mener at mange brænder nallerne på remburser ift. til Kina, tage en snak med DI, de vil nok være interesseret i at tale din sag i udenrigs ministeriet, og så skal du for en gangs skyld være glad for at du er dansker og de klipper der ligger i den nordlige del af atlanten, for de kan rent faktisk blive skyld i at der bliver taget erfære. Men du er nødt til at angribe sagen meget konstruktivt og lad være med at kaste med mudder, ingen af de seriøse parter der kan hjælpe dig vil røre sagen med en ildtang hvis det kommer dertil fordi du kaster med mudder.

EVT kan du køre en inkasso sag igennem atradius, snak med dem.

dbh og ha en god uge

Brian

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)