Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer under 18 - hvad gør man?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens! 

Jeg er lidt i tvivl om, hvad man gør, hvis man skal have et CVR nummer, når man er under 18 år. Kan overhovedet lade sig gøre og hvem skal man så henvende sig til? 

Mvh Christoffer 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for svaret! 

Kan ens forældre så ikke lave et enkeltmandsfirma og derved få et CVR nummer og derefter kan det blive overdraget til en, når man fylder 18 år? 

Fra Vipperød
Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Thomasen:

mange tak for svaret! 

Kan ens forældre så ikke lave et enkeltmandsfirma og derved få et CVR nummer og derefter kan det blive overdraget til en, når man fylder 18 år? 

Hvis jeg husker korrekt burde det godt kunne lade sig gøre.

Men hvis du som mig og mange andre unge, vil have dit eget CVR nummer allerede nu, kan du godt forvente en LANG vente tid. Det er nu et halvt år siden jeg sendte min ansøgning og stadig intet svar.

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo ikke rigtig komme i gang uden sit CVR nummer, så der er jo lang vente tid før man kan komme ordentligt i gang.. 

Fra Vipperød
Tilmeldt 6. Apr 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer an på hvilken virksomhed du har planer om ;) Men jeg synes da du skal lave en aftale med dine forældre, også bare komme i gang!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Thomasen:
Kan ens forældre så ikke lave et enkeltmandsfirma og derved få et CVR nummer og derefter kan det blive overdraget til en, når man fylder 18 år? 
nej man kan ikke som sådan overdrag personlig virksomhed - men et selskab - dog stadigt med mange ting at tænke på - er nævnt her under løsninger http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html  Jeg ved det kan lyde "gammelt" men herregud 12 uger -. bruge dem på at forberede alt hvis ellers dine forældre vil stille op til dispensation

12 uger er ikke en garanti  men dog det snit de ligger på. (har set svar nyligt på under 6 uger) Meget afhænger af, at din ansøgning er spot on fra start og så må du meget gerne rykke efter 10 uger

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 69
Fra  Skrotlortet.dk Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher,


Du er vel klar over at du må tjene op til 50.000 uden et cvr nr? :) Så du kan vel gå igang så småt, mens du venter på dit cvr nr? Eller er jeg helt gal på den?


Vh. Deniz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Deniz-Skrotlortet:
Du er vel klar over at du må tjene op til 50.000 uden et cvr nr? :) Så du kan vel gå igang så småt, mens du venter på dit cvr nr? Eller er jeg helt gal på den?
ja det kræver stadigt man er 18 at være - eller virke som - virksomhed - med eller uden CVR  - de 50.000 er kun grænse for momspligt - Man MÅ ikke indgå forpligtelser eller kunne tage gæld når man er under 18 -uden tilladelse og dispensation - længere er den ikke (og heldigtvis for man er heller ikke på samme måde pligtigt over for ting)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)