Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man have CVR-nummer i en mindre webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har længe gået og tænkt på hvad der egentlig skal til for at starte en lille webshop. Jeg har dog droppet det igen, da det som mindreårig er ret bøvlet at starte virksomhed, har jeg læst (Jeg er 16 år).

For nylig læste jeg dog at man måske slet ikke behøver et CVR-nummer, så længe man ikke omsætter for under 50.000 om året. Så lad os sige at jeg ville starte en lille webshop (ingen fysisk butik), hvor jeg ikke kommer til at overstige de 50.000 kroner i omsætning, hvad ville man så skulle gøre? Er det bare det, eller skal man registrere sig nogen steder?

Tak for hjælpen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

det med 50000 handler kun om hvornår man skal være momsregistreret. Dit problem er, at man ikke må optræde som virksomhed hvis man ikke enten er 18 - eller har dispensation fra startsamtet

Man kan jo ikke forpligte sig overfor kunder og leverandører som en myndig kan og det er forbudt at kunne stifte gæld (f.eks ved returvarer og andet)

se http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html som også nævner muighed at andre stifter og se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html som beskriver hvordan man søger dispensation

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at man ikke kan få en indløsningsaftale med PBS (dankort) hvis ikke man har et CVR-nr

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover ovenstående, virker det mere troværdigt overfor dine kunder med et CVR nummer.

Tilmeldt 2. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så det jeg læser og hører er at det bliver ret så bøvlet uden CVR-nummer? Det kan stort set ikke lade sig gøre..

På linket forklarer du noget med at man kunne få f.eks. en forældre til at stifte firmaet, og så ansætte en i det. Det lyder mere som noget der kunne lade sig gøre for mig. Da forretningen ikke kommer til at være specielt stor i omsætning tror jeg det kunne være en mulighed.

Tak for hjælpen alle sammen :)

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting er det juridiske, en anden ting er, at jeg tvivler på at du kan have en god omsættende webshop kørende uden CVR.

Det betyder rigtig meget for kunder, at der står både telfonnummer, adresse og ikke mindst CVR-nummer, før de gider betale en eneste krone til din webshop. Så jeg kan ikke andet end anbefale dig at skaffe dig et.

Hvis du ikke ønsker at søge retten til selv at oprette et, kan du - som jeg - altid blot snakke med forældre, om de ønsker at stifte det. Der var jeg så heldig nok at få et ja. God aften! (y)

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)