Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diverse Skat/Moms Hjælp

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello.
Skal bare lige have lidt "feedback" på om jeg er helt forkert på den. plus jeg har nogle spørgsmål.

Når jeg sætter mit regnskab op. er Exel så ikke fint nok? ala:
Navn | Konto | SKAT | moms.
Navn navnesen. | 5000 | 5000 | 2500
Computer | -2000 | 0 | -500
Ialt | 3000 | 5000| 2000

de lodrette streger skal forestille kasser i exel =). 

For at ikke glemme det kan man så sende penge til skat hver gang man får penge ind? og hvordan. - og evt en ekstra konto til Moms som man holder styr på det på?. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:34

Jeg ville nok foreslå et økonomisystem da et excelark ikke opfylder bogføringsloven (hvis du er underlagt den). Desuden bliver det i det lange løb besværligt med debet / kredit posteringer i et excelark. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

Ville nok heller ikke bruge Excel, som ikke som skrevet ovenfor opfylder lovgivningen, og det kan

hurtigt gå grueligt galt med Excel brugt som bogføringsprogram.

/Peter

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:56

Okay, kan i så henvise til nogen som er ligetil? og forklare mig om man kan sende skat ind? hvordan gør i. har i en konto som i sætter jeres skat over på så i ikke får Chockket? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05

Prøv at kigge på summa.summerum eller måske saldi.

Ja..ville nok være klogt at køre skatten på en separat konto.

/Peter

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:56

Hvis du har MS Access kan du downloade et gratis regnskabsprogram, der hedder Sigma. Det anvender jeg selv og er ganske simpelt at bruge. Det kan håndtere almindelig bogføring, varelager og debitorer. Det er også så smart at der er en udførlig vejledning. Hvis du ikke vil bruge til på at opbygge din egen kontoplan indeholder programmet også en standardopbygning.

Hilsen Jakob

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 128
Fra  Bendani Software Skrevet kl. 19:22

SummaSummarum kan helt klart anbefales (www.summasummarum.dk) . Du kan downloade en gratis version, du kan prøve det, og vælger du det, kan du købe en nøgle til at "låse det op", uden at dine data går tabt. Du arbejder simpelthen bare videre.

Derudover..... Du må IKKE benytte Excel til bogføring hvis du har virksomhed (momsreg) da der ikke må kunne ændres i bogførte data, og det kan der gøres i Excel. Hvis du afleverer et regnskab i Excel (SKAT kan bede om det nårsomhelst), vil de ikke godtage det, og de vil selv fastsætte en indkomst for dig, som du ikke kan komme uden om.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 22:09

Når nu jeg engang skal til at sende mit regnskab ind så har jeg nok brug for hjælp igen. =).

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 23:50

Tag et kig på http://www.saldi.dk. Hvis du bogfører i et rigtigt system, har du hele tiden styr på momsen og vi har nogle gode "kom i gang" tilbud så du kan få hjælp til at komme rigtigt i gang.    

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 07:24

Garfield:
Du må IKKE benytte Excel til bogføring hvis du har virksomhed (momsreg) da der ikke må kunne ændres i bogførte data, og det kan der gøres i Excel. Hvis du afleverer et regnskab i Excel (SKAT kan bede om det nårsomhelst), vil de ikke godtage det, og de vil selv fastsætte en indkomst for dig, som du ikke kan komme uden om.

Vås.

Bogføringslovens § 6: Bogføringen skal tilrettelægges og udføres i overensstemmelse med god bogføringsskik under hensyn til virksomhedens art og omfang.

'Art og omfang' går på, at hvis bilagsmængden umiddelbart er til at overskue, så kan hvad som helst gøre det. Vis mig bare eet tilfælde hvor Skat har afvist et fornuftigt ført regnskab, uanset hvad. Selv har jeg aldrig afleveret andet end et print fra et regneark (en enkelt gang et regneark på diskette). Jeg bruger ganske vist SummaSummarum, men det overfører jeg til et regneark før jeg færdigopstiller regnskabet

Men så snart der bliver mere end nogle få bilag og flere konti end der fx kan overskues i form af søjler i et regneark, så gør et egentligt bogføringsprogram livet meget lettere.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)