vi har åbnet en butik i Kbh med fokus på business tøj til kvinder. Og vi vil gerne knytte vores kunder tættere til os, fx. gennem personalerabatordninger med udvalgte virksomheder, som vil give en service til deres kvindelige ansatte. Dvs. vi forestiller os, at virksomheden indgår en aftale med os om, at deres ansatte ved dok. af ansættelse kan få fx. 10% rabat hos os. Virksomheden får ikke noget økon. ud af aftalen. Men jeg er i tvivl om der er nogle juridiske aspekter af aftalen, som vi ikke er opmærksomme på. Er der nogen på Amino som har erfaring med den slags ordninger og hvad man evt. skal være opmærksom på |
Det er lovligt nok, men du skal i givet fald skrive på din butiksdør noget i retning af, at "Her ydes organiseret rabat", og som jeg lige husker det, skal du kunne fremlægge lister over, hvem der får - og hvor meget.
Som almindelig kunde føler jeg mig snydt i en sådan butik, og jeg kan sagtens komme i tanke om at fravælge den så. Noget jeg f.eks. gør med brillebutikker, der kun yder rabat til nogle firmaers indkøbsforeninger, og det vil jeg helt ærlig ikke være med til at betale, og sådan tror jeg mange har det.
Jeg syntes, det er meget bedre at prøve at knytte kunderne til sig ved at udsende nyhedsmail/tilbudsmail til dem. De må gerne være tilpasset interesseområde m.v., men efter min bedste overbevisning, så er det bedst at lade tilbudene gælde alle kunder.