Kan det i det hele tage lade sig gøre at drive en profitabel netbutik i DK.. ? Ja selvfølgelig kan det det, og de danske netbutikker er nogle af de bedste i EU, MEN! Jeg har nu i den del år haft butik som har solgt elektronik via nettet, start som fritid i og senere som fuld tid. ( uden at gå konkurs en eneste gang ;-) Jeg har i gennem årene stiftet bekendskab med mange konkurrenter, både den gode og den dårlige slags. Jeg har flere gange oplevet at persone bruge beskidte tricks, senest en person som var ansat ved en bilstereo konkurrent i Horsens, lave smæde kommentarer på vores facebook side, og han og hans venner har lavet så mange 1 stjerners at jeg måtte fjerne muligheden for at brugere kunne anmelde siden.. I december 2014 blev vores Trustpilot side ramt af op mod hundrede fup anmeldelser som var lavet via en proxyer i udlandet, selvfølgelig midt i den aller travleste uge i december .. Måske er det bare vilkårene eller hvad? En andet ting er konkurrenter der flere gange går konkurs, mange af dem når selvfølgelig lige at ændre navnet på selskabet inden de lukker, for så kan de jo bruge det gamle navn igen i en ny butik, med nyt moms nummer, frisk momsblad uden gæld til det offentlige, og varelager der er købt billigt af konkursboet. Konkurrenten fra Horsens en af slagsen :-), med en ejer med flere konkurser bag sig, men de er dog kun en af mange konkurrenter som i tidens løb har lavet "turn-around" flere gange. Vi kender alle Getmore, og deres moms karrusel, forretningen var formodentlig slet ikke startet for at tjene penge... Er fremtidens nethandel i DK afhængig af offentlige midler, iform af slettet moms og skatte gæld til disse konkursryttere? Det kan jo ikke undre at distributørenere i DK har alt for høje priser, hvis de skal dække ind for dem der ikke betaler. Og nu er moms systemet lagt op så butikken ligger inde med hele momsen, det blive vel jo et slaraffenland land for disse K-ryttere. ? Kikker man på de seneste prognoser med handel over grænsen, så vil 50% af alt nethandel i 2020 går til udenlandske netbutikker Eller er de ikke netop med til at flytte endnu mere salg til udlandet? Med venlig hilsen Henrik G. Berg |
Hej Henrik,
Det dog godt nok noget af et tankevækkende og et noget dystopisk indlæg du har skrevet..! :)
- Godt gået...!
I bund og grund handler det vel om hvor meget man er villig til at kæmpe for det vel...?
Frank