Hey Har en lille diskution kørende med en kammerat. Han siger at man kan få en konto ved en bank i udlandet gratis og få et dertil hørenede visa kort. På den måde kan han have nogle penge stående lidt skjult for b.la. skat osv. og fint bruge dem til hvad han vil via. hans visakort. Det lyder næsten for "godt" til at være sandt... Er der nogen der kan "bevise" hans påstand eller afvise den... |
Man kan da altid få en konto i udlandet. Det er der ikke så mange ben i. Spørgsmålet er mere hvad og hvordan du bruger den.
Som jeg forstår dit spørgsmål, så har du nogle midler du ønsker at undgå skat af og derfor vil du placere dem i en udenlandsk bank.
Det er klart ulovligt og bestemt ikke noget jeg ville gå ind i. For det første af moralske årsager, men jeg har heller ikke lyst til at tilbringe min tid i spjældet samt betale en enorm bøde.
Der er mange der kører med den model, også kendte sportfolk og andre med stor tilknytning til udlandet. Derfor har SKAT også nedsat en gruppe der ikke laver andet end at tjekke transaktioner der er foretaget med udenlandske kreditkort.
Hvis du ikke har tænkt dig at købe andet end en pose slik på tanken hver anden måned, så er der nok ikke den store risiko. Men så snart du skal ud og købe større ting hvor du bliver nødt til at oplyse din identitet, så kan du spores.
Kort sagt. Brug din tid og energi på at tjene flere penge du kan have stående i en dansk bank. Så behøver du ikke at kigge dig over skulderen hele tiden og du kan bruge dem frit.
/Claus