Det var faktisk Bent Z - som jeg ved du respekterer - som mente det var ulovligt i - denne tråd - ved ikke om jeg kan linke til den https://www.facebook.com/groups/44076347394/10152375592057395/?ref=notif¬if_t=group_comment_reply nu har jeg prøvet
Med bla.a dette argument
Nej John. Du kan aldrig få et tab som tab på anparter hvis lånet ikke rent faktisk er konverteret. Glem alt det snak om konvertibe lån. Alle lån er konvertible når der er tale om lån mellem en anpartshaver og sit selskab.
og
Det jeg siger er bare at man ikke kan omgå reglerne i aktieavancebeskatningsloven og kursgevinstloven ved at lave lån konvertible. Jeg tror ikke på den ! Som sagt er alle lån mellem hovedaktionær og selskab konvertible hvorved ovenstående vil kunne anfægtes som værende en nullitet
Det er en lang tråd og Bent Z er meget fast i kødet i diskussion med anden revisor - og BDO som jeg linker til i den tråd også.
Efter 30 indlæg skriver Bent så - efter jeg har spurgt ind til BDO igen - her pludseligt:
Der ligger faktisk et bindende svar fra 2010 hvor Skatterådet har givet grønt lys for anfordringsvilkår når vi taler om konvertible gældsbreve som udholder vilkåret/konsekvenserne ved indfrielse før forfald
hvorefter han giver mig ret i, at det BDO skriver (er linket tidl. i denne tråd) er korrekt og at der derfor faktisk er fradrag på tab på konvertible lån hvis de er oprettet korrekt efter vedtægter og alt ved at svare det er korrekt så
Ved ikke om du kan se tråden i facebook - men i alle fald - det synes nu klart nok, at der er et sådan fradrag
vh John H