Jeg mangler simpelthen noget overblik over hvordan og anderledes, inden jeg kan få ro i sjælen. Mit område er inden for kontakt- og betalingsformidling. Det er især inden for den sidste del, tror jeg.
Jeg mener moms bogen. Bogen om moms som giver dig overblikket over hvordan du skal forholde dig, ved indgående og udgående moms til forskellige parter.
Bogen om moms hedder den nuværende bibel fra www.regnskabsskolen.dk - Anette Sand - der er en ny opdateret udgave med de nye momsregler - ydelser for private i EU og en masse andet, på trapperne - ventes ud primo April med titlen "Moms og momsfradrag" undertitel "En guide til iværksættere og selvstændige"
Den ville jeg nok vente på selv om den gamle jo dækker alt med alm moms - Jeg skal sige til når den nye udkommer herinde hvis jeg må (skriver med på den med Anette)
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg tror at du skal forklare, hvilken indgangsvinkel du mangler. Ved du helt grundlæggende ikke hvad moms er, hvordan det beregnes, hvordan det indberettes, etc? For på mig kunne det godt lyde som om, at du egentligt mere havde brug for et overordnet regnskabskursus og på den måde komme hele vejen rundt :)
For på mig kunne det godt lyde som om, at du egentligt mere havde brug for et overordnet regnskabskursus og på den måde komme hele vejen rundt :)
også der er www.regnskabsskolen.dk et godt bud - der er masser af regnskabs og momskurser - korte og enkle men ligger jo i København - (har vist også med mellemrum kurser andre steder)
For mange vil et kursus eller for den sags skyld, aftale med en online "bogholder" være bedste løsning. Der er fejl i mere end halvdelen af alle små virksomheders regnskaber, og mange nappes jo inden for en 3 års periode men nogen gange store overraskelser fra skat og moms - så der er ikke tvivl om, at trods moderne og super regnskabsprogrammer - så er det ikke så helt let
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Bogen om moms hedder den nuværende bibel fra www.regnskabsskolen.dk - Anette Sand - der er en ny opdateret udgave med de nye momsregler - ydelser for private i EU og en masse andet, på trapperne - ventes ud primo April med titlen "Moms og momsfradrag" undertitel "En guide til iværksættere og selvstændige"