Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klar til at starte egen virksomhed... Men...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Nu var mit indlæg ikke tiltænkt at skulle starte en diskussion i hans tråd, men mere som en bemærkning til at han lige skulle tjekke hvorvidt han kun var underlagt en konkurrenceklausul.

At dette muligvis er normen på arbejdsmarkedet, får mig ikke til at slække på min personlige holdning om at det helt hen i vejret. Jeg kunne ALDRIG drømme om at bestemme hvad mine medarbejdere skulle bruge deres fritid til. 

Hav en herlig dag! Smile

Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:10

Hej, og mange tak for kvalificeret og hurtigt svar.

Undskyld hvis jeg ikke fik uddybet det godt nok, prøver lige at give jer lidt detajler.

Det ligger således at vi alle er ledere inden for forbrugerelektronik branchen. Og må ikke have lønnet eller ulønnet job ved siden af ifg kontrakt. Men som i nævner er det af konkurrerende karakter det vi starter op. Og det er der problemet ligger, da vi godt kunne få lavet en ændring i kontraktet, sålænge det ikke var af konkurrerende karakter. Men netop derfor kunne det være godt hvis man kunne skjule hvem der står bag dette i starten hvor vi laver denne service gratis for kunderne, og hermed ikke har en indtægt. Det er alligevel 4 lederstillinger vi frasiger hvis vi skal springe ud i det. Muligheden er vel at 1 springer fra, og det hele står i hans navn? Og de andre springer fra efter 6 mdr hvis der kommer fart på?

Og arbejdet på virksomheden vil selvfølgeligt foregå når vi ikke er på arbejdspladsen for dem der beholder arbejdet, og den ene ku arbejde fuld tid, og de andre når de er kommet hjem fra job?

På forhånd tak

Martin

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 12:08

Per4mer:
Og må ikke have lønnet eller ulønnet job ved siden af ifg kontrakt. Men som i nævner er det af konkurrerende karakter det vi starter op. Og det er der problemet ligger, da vi godt kunne få lavet en ændring i kontraktet, sålænge det ikke var af konkurrerende karakter. Men netop derfor kunne det være godt hvis man kunne skjule hvem der står bag dette i starten hvor vi laver denne service gratis for kunderne, og hermed ikke har en indtægt.

Det lyder i mine ører direkte uhæderligt og uloyalt. Og det er jeg ret sikker på. at jeres chefer også vil synes. Hvis jeg var jeres arbejdsgiver og fandt ud af, at I var i gang med at "servicere" mine kunder "gratis" i jeres fritid, så ville jeg hurtigt få fat i min advokat og forsøge at sagsøge jer.

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 12:38

Helt enig med Birte - den går bare ikke.

Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:39

Hej Birte

Kan godt se det lyder uhæderligt. Men fakta er at de skal være vores samarbejdspartner på sigt. Og vores nuværende arbejdsgiver mister ikke kunder, vi henviser tværtimod flere kunder til dem når vi starter op. Men det der gør det konkurrerende, er at vi også henviser til andre virksomheder end den vi arbejder for nu. For netop at være upartisk overfor kunderne. Selvom det måske kun er 10% af gangene vi henviser andetsteds.

Og vi tager jo ikke penge for at servicere kunderne pt, det er varene vi sælger til kunderne vi tager penge for. Og den handel får de stadig.

Men tak for respons, kan godt se den er svær at tolke med minimal information.

Mvh

Martin

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)