Hej Jeg skal måske udvide min forretningside til UK, og er blevet i tvivl om hvad jeg skriver i min aftale med kunderne, normalt vil jeg ved en dansk kunde skrive selskab ApS, men spørgsmålet er så, om jeg også juridisk set, skal skrive ApS når jeg indgår aftaler med engelske kunder, eller om jeg må bruge forkortelsen Ltd. Jeg håber at det er lovligt at bruge Ltd, da jeg så slipper for at oprette et driftselskab i UK. |
Uden at jeg skråsikkert ved det, så kan jeg ikke forestille mig at du på nogen måde må kalde dit Aps Ltd og bare lade som om det er det samme, for det er det jo langt fra. Det er en registeret virksomhed i 2 forskellige lande, og der er forskel på indskudt minimumskapital. Et ltd kan du f.eks. stifte for én penny. Så ja, efter min helt klare overbevisning skal du skrive Aps. Ellers vil folk jo også tro, at det er et engelsk firma de handler med, og når de ringer til de engelske myndigheder for at få oplysninger om "Silas LA Ltd." så kan de intet finde, for det hedder "Silas LA Aps" - og så har både de og du indgået en ugyldig kontrakt med en virksomhed som ikke findes.