Du er kommet mig i forkøbet - æv :-) Men mon ikke der er plads til flere bøger på det marked ...
Har prøvet at bestille den, men fik en fejl efter jeg havde tastet mine dankort oplysninger ind ... at websiden var udløbet. Fik dog en kvitteringsmail, men ingen bog...
Kristian... det gælder om ikke at vente... men mon ikke der er plads... :-) jeg har sendt dig en mail... du burde få to mails.. en med kvittering og en med download link...
Havde dog håbet på lidt mere virkelighedsnære eksempler, som du måske selv havde haft fingerne nede i eller lavet lidt mere grundig analyse om. I stedet hele tiden at releterer til dit imaginære eksempel "SkoHornet" eller henvise til brands som Apple osv. som jo ikke desideret er der mange webshops regner deres virksomhed skal ende. F.eks. afsnittet om product placement har meget lidt relevans. Nogen steder synes jeg også dit skriveri bære præg af du ikke helt tænker på hvem målgruppen er.
Steder er jeg også lidt uenig. Som f.eks. at webdesign skal laves i 768px i bredden, hvem dævlen sidder på en 14 tommer længere med opløsning på 800x600.
Angående brugervenlighed så kig på Steven Krug's Don't Make me Think http://www.sensible.com/ - hans tanker og bog er måske lidt mere spiselig for førstegangs e-købmænd.
Tak for kritikken..kun på den måde kan jeg gøre det endnu bedre...
Synes nu ellers jeg har forsøgt at skrive den på et plan, hvor alle kan være med... product placement, det er jo en af måderne hvorpå man kan markedsføre sig..
Du ville blive overrasket over hvor mange der faktsk stadig har en opløsning på bredde 768px... fra mine egne statistikker/hjemmesider, er der stadig ca. 20% eller deromkring... så det ville da være ærgeligt, hvis de ikke kunne...
Men tak for kritikken... ebogen skal jo selvfølgelig opdateres hele tiden.. så jo mere kritik, jo bedre bliver den... :-)
Du ville blive overrasket over hvor mange der faktsk stadig har en opløsning på bredde 768px... fra mine egne statistikker/hjemmesider, er der stadig ca. 20% eller deromkring... så det ville da være ærgeligt, hvis de ikke kunne...
Det må sige overrasker mig. Hvilken hjemmesider og statistikker er det du bygger det på?
Men det er klart, det er jo forskelligt fra målgruppe til målgruppe... det kan vi godt blive enige om... unge folk har nok større tendenser til at have høj opløsning... men mange ældre, der stadig sidder på ældre maskiner, har bare ikke mere... og de er begyndt at udforske nettet mere og mere.... Min egen 57 årige far købte selv et digitalt kamera over nettet den anden dag... og han er da computer*biip* ... :-)