Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms eu

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 05:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er tæt på at få opstartet min virksomhed. Jeg har købt tøj hjem fra andet EU land, men deres priser er uden moms. De siger at hvis jeg har et vat-nummer behøver jeg ikke betale momsen hos dem. Jeg ikke sikker på jeg forstår...

Hvis jeg tjener under de 50.000 årligt, skal jeg ikke betale moms.... (vil dog lægge penge til side self, i tilfælde af jeg pludselig kommer derop af)...  Men kan det passe jeg ikke skal betale moms til dem? 

Tilmeldt 1. Mar 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:59

Hejsa... Jeg så lige dit oplæg! Jeg har lige et spørgsmål?

Hvordan fandt du din leverandør i et andet land? Synes at det er lidt af en jungle at finde de rigtige leverandøre...

Mvh Kim Hansen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 07:41

Søren Brünnich von Deden:
Hvis jeg tjener under de 50.000 årligt, skal jeg ikke betale moms

Der er altså noget du halt har misforstået. det er ikke en årlig fortjeneste men en omsætning på 50.000 indenfor 12 måneder.   Der er stor forskel på omsætning og fortjeneste.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:57

Men kan det passe jeg ikke skal betale moms til dem? 

Hvis du er momsregistreret, så er det helt korrekt! så afregner du selv momsen i DK i form af det der hedder "erhvervelsesmoms"

Hvis du ikke er momsregistreret, så skal din leverandør selv lægge moms på i det land som de er momsregistreret.

Tilmeldt 2. Mar 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:30

Ja okay, så det kan betale sig at momsregistres helt fra start? Eller?

Jeg tænker at lave en erhvervsaftale med post dk.. Så bliver fragten en smule billigere...

Ved i om der er specifikke krav? Jeg har prøvet at finde lidt om det på nettet, men synes ikke deres beskrivelse er særlig god.... Er det bare at ringe til dem?

Happy Happy, det er bare at lede og lede... Kommer jo helt an på hvad man skal sælge... :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:59

Det er ikke sikkert. For med momsregistreringen følger også salgsmomsen!

Så hvis du sælger til private, og dine kunder stadig skal betale samme pris så taber du (lidt firkantet sagt) en femtedel af din omsætning, til gengæld kan du så trække den betale moms fra. Så hvis din omsætning er til private og ikke kommer over registreringspligten på 50.000 på et rulende år, vil jeg ikke momsregistrere mig!

Til gengæld hvis du sælger til kunder som også er momsregisterede har dine kunder fradrag for den salgsmoms du ligger på varen, og dermed uden det påvirker dine kunders regnskab holde samme pris (som før en momsregistrering) og lægge moms oveni. Så begynder det at kunne betale sig, da du jo også ville have fradrag for den moms du betaler til administrationsomkostninger (kontorartikler, små anskaffelser mm.)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 10:01

Jeg tænker at lave en erhvervsaftale med post dk.. Så bliver fragten en smule billigere...

Ved i om der er specifikke krav? Jeg har prøvet at finde lidt om det på nettet, men synes ikke deres beskrivelse er særlig god.... Er det bare at ringe til dem?

Happy Happy, det er bare at lede og lede... Kommer jo helt an på hvad man skal sælge... :)

Ja, hvis du har et CVR nummer, skal du ikke betale moms, når du køber en varer i et andet EU land. 

Jeg har selv en aftale med Post danmark og SwipBox om fragt, hvilket gør det billigere end når private skal sende en pakke. Hvis du skal have en aftale med Post Danmark, så skal du ringe til dem, prøv på deres hovednummer, og så er det PacSoft systemet du skal have en aftale med. Det er det system, som bruges til at sende erhvervspakker med. Jeg har hørt mange sige at de ikke kunne få en aftale med Post Danmark, fordi de sendte for få pakker. Jeg fik min aftale for 1 år siden, og der var det ikke noget problem at jeg kun sendte 10 pakker pr måned. Men det er måske ændret nu.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)