Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning til SKAT - Moms på varer der endnu ikke er solgt?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Nielsen:

* Momsbeløb, som skal medtages på momsangivelsen i rubrikken "Moms af varekøb mv i udlandet"     3.143,20

Jeg har først lige set de foregående indlæg nu, så håber jeg har forstået situationen korrekt. Men du har haft varekøb for 16427.32 (før told og fragt)?

Jf. momslovens § 27, stk. 2, nummer 1, skal tolden med i beregningen. Samt iflg. momslovens § 27, stk. 2, nummer 2, skal fragten også med i beregningen. 

 

Som jeg ser det er grundlaget derfor 19163,54 kr. og importmomsen heraf må så være 4.790,88 kr. (afrundet 4.791)!

Carsten Nielsen:

Det har jeg så gjort, så står der at det er et beløb jeg skal betale (Da det er et positivt beløb), hvordan får jeg det til at gå i 0? :)

Du skal betale beløbet ved at anføre det på momsindberetningen ud for feltet "Moms af varekøb i udlandet (både EU og tredjelande)", men samtidig har du fradrag for det samme beløb, altså du ligger det til din købsmoms og indberetter det i feltet "Købsmoms (indgående moms)"

Dermed går regnestykket i 0.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Du burde havde modtaget et told dokument fra SKAT vedr. din fortoldning, dokumentet  hedder " Fuldstændig Express"  Det Europæiske fællesskab. af dette dokument vil både toldsats og Vekselkursen (toldkursen) samt varens pris fremgår.  Jeg skal ikke kunne sige hvad differencen skyldes men vær opmærksom på at SKAT bruger toldkursen som vekselkurs for valuta, denne kurs fastsættes kun en gang i måneden, så kan sagtens være en difference på toldkursen og den officielle valutakurs.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Aaarg okay.

Som nok kan regne ud er det første gang jeg indberetter for køb i udlandet. :).Troede det var med i SKATS beregning af moms. Men okay.

Mange tak for hjælpen, så er det bare i gang! :)

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, Jeg får fejl.

Jeg skriver følgende:

I salgsmoms: (0)

I Moms af varekøb i udlandet (både EU og tredjelande): (4791)

I købsmoms: (6041)

og får følgende:

Fejl!
TSE2510 - Du har udfyldt Moms af varekøb i udlandet og/eller ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt ? Har du også oplysninger til Rubrik A ? varer og/eller Rubrik A ? ydelser?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Nielsen:

Fejl!
TSE2510 - Du har udfyldt Moms af varekøb i udlandet og/eller ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt ? Har du også oplysninger til Rubrik A ? varer og/eller Rubrik A ? ydelser?

Rubrik A er kun til køb fra virksomheder indenfor EU (afgift betalt efter momslovens § 11), og da du har købt fra USA (afgift betalt efter momslovens § 12) skal felterne være blanke. Dette følger af momsbekendtgørelsens § 76 og § 79.

 

Så kan du ikke bare trykke på "godkend" engang til efter fejlmedelelsen er kommet, for at bekræfte din indberetning.

 

I øvrigt burde din købsmoms være lige så høj som "moms af varekøb i udlandet" 

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, rettede den lige. :) Så den nu står sådan her:

I salgsmoms: (0)

I Moms af varekøb i udlandet (både EU og tredjelande): (4791)

I købsmoms: (6041)

Jeg har nemlig købt noget andet også til firmaet.

Men jeg bliver desværre ved med at få den fejlmeddelelse? :S

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ser rubrikkerne og ser hvad de dækker - f.eks A værdien uden moms af varekøb i andre EU lande - og der skal der stå 0 eller det beløb du har købt for (hele beløbet ikke kun momsen) - Har du kun køb fra uden for EU er der ikke rubrik til det men så kan der skulle 0 i A

check samtidigt rubrik B og C - her kan du i skema form se importmoms både hvad tallene dækker og og hvilke ting der skal i rubrik angivelserne http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Generelt synes jeg første gangs indberettere skal ofre lidt på at få en bogholder online eller en anden kynding til at se regnskabet igennem for at undgå fejl i øvrigt

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 151
Fra  Timebay.dk Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak allesammen. :)

Det var som du sagde john, fordi der skulle stå et 0 i rubrik A.

Det blev godkendt nu, så snart jeg satte det 0.

Mvh

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Nielsen:

Men jeg bliver desværre ved med at få den fejlmeddelelse? :S

Typisk skat!

Jeg har desvære ikke en løsning til dig, men ville ringe til Skat og spørge til fejlmeddelelsen og samtidig referere til momsbekendtgørelsen § 76 og 79 (de 2 paragrafer fritager import udenfor EU fra rubrikoplysninger) og sige det er køb fra udenfor EU. Så må de jo kunne give et svar på hvordan du indberetter. BTW; så har Skat i dag et særligt kontaktnummer til problemer med momsindberetning, 72 38 04 00

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Typisk skat!
ikke så typisk vel men helt korrekt og tilmed klart angivet i fejlmeddelelsen på skærmen - Når man skriver et beløb for moms i forbindelse med køb fra EU og uden for EU købsmoms varer ( og det er jo beløbet der dækker både for Eu og uden for EU)  - så skal man som der også stod i fejlmeddelsen skriver enten et 0 i A hvis ingen del af importkøbet er fra EU  eller det relevante tal - købet fra EU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)